Impact of the lockdown due to the pandemic on the students of the hellenic open university
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The emergence of COVID-19 disease and its rapid spread makes it a dangerous pandemic. Governments around the world, in order to limit its contagion, impose restrictions, such as lockdown, social and physical distancing and avoiding in person learning. The implementation of restrictive measures has affected various sectors of society and has a major impact on the psychological state of the general population. Education is equally affected, affecting the mental health of students, causing the emergence of various negative emotions. The present study investigates the effects of the lockdown on the students of the Hellenic Open University (HOU), in terms of their mental health and education, using a structured questionnaire, which was sent to the HOU students electronically. The questionnaire consisted of three parts. The first part contained questions about student education. In the second part, students were asked to respond to their state of mental and emotional health, during the last two weeks before the lifting of the lockdown. In the third part the socio-demographic data of the respondents were recorded. A total of 1,504 questionnaires were collected, which were considered valid and analyzed. Simple descriptive statistics and chi-square test were conducted to statistically analyse the data and investigate the important statistical correlations between the questions and the socio-demographic characteristics of the respondents. The results show that during the lockdown, although the students had more time for their studies and there was the necessary calm and physical disposition to do so, the absence of calm, mood and mental disposition, negatively affected them, so that they could engage more intensively in their studies. It seems that the students of HOU were negatively affected by the restrictive confinement measures, mainly in terms of the psychological part, showing an absence of calm, mood and mental disposition.
COVID-19 hastalığının ortaya çıkısı ve hızlı yayılması onu tehlikeli bir salgın haline getirmiştir. Bulaşıcılığı sınırlandırmak için dünyanın dört bir yanındaki hükümetler, evde kalma kısıtlaması, sosyal ve fiziksel uzaklaşma ve yüz yüze öğrenmeden kaçınma gibi kısıtlamalar getirmektedir. Kısıtlayıcı önlemlerin uygulanması toplumun çeşitli kesimlerini etkilemiştir ve genel nüfusun psikolojik durumu üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Öğrencilerin akıl sağlığının etkilenmesi, çeşitli negatif duyguların ortaya çıkmasına neden olmuş ve eğitim eşit derecede etkilenmiştir. Bu çalışmada, Hellenik Open Üniversitesi (HOU) öğrencilerine elektronik ortamda gönderilen yapılandırılmış bir anket aracılığıyla, kısıtlamanın HOU öğrencileri üzerindeki etkileri eğitim ve akıl sağlığı açısından araştırılmaktadır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm öğrenci eğitimi ile ilgili soruları içermektedir. İkinci bölümde, öğrencilerden kısıtlamanın kaldırılmasından önceki son iki hafta boyunca zihinsel ve duygusal sağlık durumlarına yanıt vermeleri istenmiştir. Üçüncü bölümde, katılımcıların sosyo-demografik verileri kaydedilmiştir. Geçerli kabul edilen ve analiz edilen toplam 1.504 anket toplanmıştır. Verileri istatistiksel olarak analiz etmek ve sorular ile katılımcıların sosyo-demografik özellikleri arasındaki önemli istatistiksel korelasyonları araştırmak için basit tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testleri yapılmıştır. Sonuçlar, kısıtlama sırasında öğrencilerin çalışmaları için daha fazla zamana sahip olmalarına ve çalışmalarını tamamlamak için gerekli sakinlik ve fiziksel eğilime sahip olmalarına rağmen, sakinlik, ruh hali ve zihinsel eğilimin yokluğunun onları olumsuz etkilediğini, böylece çalışmalarına daha yoğun bir şekilde katılabileceklerini göstermektedir. HOU öğrencilerinin, özellikle psikolojik açıdan, sakinlik, ruh hali ve zihinsel eğilim eksikliği gösteren kısıtlayıcı kapanma tedbirlerinden olumsuz etkilendiği görülmektedir.
COVID-19 hastalığının ortaya çıkısı ve hızlı yayılması onu tehlikeli bir salgın haline getirmiştir. Bulaşıcılığı sınırlandırmak için dünyanın dört bir yanındaki hükümetler, evde kalma kısıtlaması, sosyal ve fiziksel uzaklaşma ve yüz yüze öğrenmeden kaçınma gibi kısıtlamalar getirmektedir. Kısıtlayıcı önlemlerin uygulanması toplumun çeşitli kesimlerini etkilemiştir ve genel nüfusun psikolojik durumu üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Öğrencilerin akıl sağlığının etkilenmesi, çeşitli negatif duyguların ortaya çıkmasına neden olmuş ve eğitim eşit derecede etkilenmiştir. Bu çalışmada, Hellenik Open Üniversitesi (HOU) öğrencilerine elektronik ortamda gönderilen yapılandırılmış bir anket aracılığıyla, kısıtlamanın HOU öğrencileri üzerindeki etkileri eğitim ve akıl sağlığı açısından araştırılmaktadır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm öğrenci eğitimi ile ilgili soruları içermektedir. İkinci bölümde, öğrencilerden kısıtlamanın kaldırılmasından önceki son iki hafta boyunca zihinsel ve duygusal sağlık durumlarına yanıt vermeleri istenmiştir. Üçüncü bölümde, katılımcıların sosyo-demografik verileri kaydedilmiştir. Geçerli kabul edilen ve analiz edilen toplam 1.504 anket toplanmıştır. Verileri istatistiksel olarak analiz etmek ve sorular ile katılımcıların sosyo-demografik özellikleri arasındaki önemli istatistiksel korelasyonları araştırmak için basit tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testleri yapılmıştır. Sonuçlar, kısıtlama sırasında öğrencilerin çalışmaları için daha fazla zamana sahip olmalarına ve çalışmalarını tamamlamak için gerekli sakinlik ve fiziksel eğilime sahip olmalarına rağmen, sakinlik, ruh hali ve zihinsel eğilimin yokluğunun onları olumsuz etkilediğini, böylece çalışmalarına daha yoğun bir şekilde katılabileceklerini göstermektedir. HOU öğrencilerinin, özellikle psikolojik açıdan, sakinlik, ruh hali ve zihinsel eğilim eksikliği gösteren kısıtlayıcı kapanma tedbirlerinden olumsuz etkilendiği görülmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
COVID-19, Lockdown, Adult Learning, Greece, COVID-19, Kapanma, Yetişkin Öğrenimi, Yunanistan
Kaynak
MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gareiou, Z. (2021). Impact of the lockdown due to the pandemic on the students of the hellenic open university / Salgın nedeniyle kapanma sürecinin hellenic open üniversitesi öğrencileri üzerindeki etkisi. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (136-137 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.