Basamaklı CMMI modeli ile extreme programming metodunun değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2009

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Trakya Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Günümüzde yazılım sistemlerinin iş alanlarının temel ve vazgeçilmez bir bileşeni olmasıyla yazılım geliştirme de kritik bir önem kazanmıştır. Son yirmi yılda yazılım geliştirmede kullanılan kalite sistemlerini ve süreçlerini değerlendirmek, yazılımda kalite sertifikasyonunu sağlamak, süreçleri iyileştirmek ve yetenek belirlemek için çeşitli modeller geliştirilmiştir. Son birkaç yıl içinde bunlar arasında en yaygın kullanılanı CMMI modeli olmuştur. Geliştirilen bu süreç değerlendirme modelleri ile büyük ölçekli birçok yazılım firması yazılım ürünleri geliştirmek için süreç odaklı yaklaşımlar benimsemişlerdir. Ancak bu modeller, özellikle küçük ölçekli yazılım firmaları için yerine getirilmesi zor görünen şartlar içermektedirler. Bu nedenle 1990’lı yılların sonuna doğru, yazılım geliştirme süreçlerine alternatif bir bakış açısı olarak daha esnek ve uygulama kolaylığı var gibi görünen Çevik Metotlar geliştirilmiştir. En belli başlısı Extreme Programming olan çevik metotlara Scrum, RUP, Crystal Family gibi diğer örnekler verilebilir. Bu çalışmada, CMMI yazılım süreç değerlendirme modeli çerçevesinde bir yazılım geliştirme metodu olan Extreme Programming değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme, CMMI 2. düzey süreç alanlarının Extreme Programming’in özel uygulamaları ve yaşam döngüsünün özellikleri tarafından karşılanıp karşılanmayacağı sorusuna cevap aramaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çevik metotlar, Extreme programlama, XP, CMMI

Kaynak

Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

10

Sayı

1

Künye

Borandağ, E., Yücalar, F., Erdogan, S. Z., İnce, F. (2016). Basamaklı CMMI modeli ile extreme programming metodunun değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 10(1) , s. 61-67.