Yapay zeka gazetecilerin medyaya katkıları, oluşan sorunlar ve çözümleri

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

UBAK Uluslararası Bilimler Akademisi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

İnsanlığın var oluşundan itibaren çeşitli yollarla, iletişim kurmayı seçmişizdir. Çok kısıtlı ve sınırlı olan bu yol, matbaanın icadından sonra, gelişmeye başlamıştır. Gazetenin basılıp yaygınlaşmasıyla, dünyanın çeşitli ülkelerinde olduğu gibi; o zamana kadar ülkemizde de daha çok usta-çırak yoluyla yürütülen medya profesyonelliğinde, eğitimli gazeteci yetiştirmek için, bir eğitim seferberliğine doğru gidilmiştir. Türkiye’de 1948 yılından itibaren açılan gazetecilik okullarında yetişen eğitimliler sayesinde, günümüze dek medya gelişerek, iletişim alanında büyük bir yol almıştır. Ancak son yıllarda; sanayi ve teknoloji başta olmak üzere, yaşamımızın birçok alanına giren ‘Yapay Zekâ Robotları’, medya sektöründe de yerini almaya başlamıştır. ‘Yapay Zekâ Gazetecileri’, son dönemde dünyanın birçok yerinde, medya çalışanlarını tedirgin etmeye başlamıştır. İşlerini, robotların alacağı kaygısıyla, medyadaki ‘etten-kemikten gazeteciler’, bu ‘demir yığını gazetecilere karşı, nasıl mücadele edeceklerinin arayışına girmişlerdir. Türk medyası açısından bu durum henüz bir tehdit oluşturmasa da, uzmanlar ve bilim insanları, halen çalışmakta olan geleneksel gazetecileri uyararak, ‘Yapay Zekâ Gazeteciler’ konusunda tedbir almalarını önermektedirler. Bununla da kalmayıp; günümüzde üniversitelerde medya eğitimi almakta olan geleceğin gazetecilerini de uyarmaktadırlar. ‘Yapay Zekâ Gazeteciler Te baş edebilmek için, mevcut temel ders programlarının yanında; Kod Yazma, Yapay Zekâ gibi, birtakım yazılım dersleri de almalarını, medyadaki gelecekleri açısından önemli olacağım vurguluyorlar. Bu makalemizde yapay zekânın medya dünyasına getirebileceği yenilikler ve sorunları irdeleyeceğiz. Yapay Zekâ Gazetecilerin, etten-kemikten gazeteciler gibi; yazılarında duyguyu, üzüntüyü yeterince verip veremeyeceğini, ileride herhangi bir medya kuruluşunun başında Yapay Zeka yönetici görüp göremeyeceğimizi uzmanların da değerlendirmesiyle ele dip inceleyerek, çözümler önermeye çalışacağız.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

İletişim, Medya, Eğitim, Yapay Zeka, Kod Yazma

Kaynak

Selçuk, 5.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi 11-12 Aralık 2021

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Çelik, K. (2021). Yapay zeka gazetecilerin medyaya katkıları, oluşan sorunlar ve çözümleri, Selçuk, 5.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi 11-12 Aralık 2021, UBAK Uluslararası Bilimler Akademisi, s.137-152.