Karşılıklı "dokunma"nın iletişim biçimlerine etkisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

SOYAÇ, dezavantajlı çocuk ve gençler ile birlikte 2010 yılından bugüne dek çalışmalarını gerçekleştirirken aynı zamanda farklı disiplinleri de bir araya getiren üniversite bünyesinde kurulmuş bir merkezdir. SOYAÇ, sadece akademik çalışmaları odağına almayan, farklı kurum ve kuruluşlar ile disiplinleri de kapsayan ve bu yönüyle de adeta bir çemberin ortasındaki yarıçap noktası gibi o çemberi oluşturan bütün noktaları birbiriyle bağlayan, ilişkilendiren insan ve iletişim zincirinin de odak noktası gibi de düşünebilir. Hassas gruplarla iletişim ve etkileşim süreci de şüphesiz hem resmi yapısını korumaya çalışan hem de psikososyal destek sağlayan bir Merkez olması da onun tüm paydaşlarla etkileşim ve iletişim sürecinin doğru stratejilerle yürütülmesini zorunlu kılmaktadır. İletişim planlamaları, içeriği itibari ile kanun, yönetmelik gibi mevzuatlarla sınırlandırılırken, etik kaygılar ve toplumsal geri bildirim de iletişim planlamaları tasarlanırken çerçeveyi belirlemektedir. Merkez, ele aldığı konular ve amaçları itibari ile sadece kurumiçi ya da kurumlararası iletişim süreçlerini değil aynı zamanda; birlikte çalıştığı hassas grupların da birbiriyle, çevreleri ile olan iletişim süreçlerini yakından izlemekte ve onların da toplumla olan ilişki ve iletişimlerinde rol oynamasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Merkezin 2013 yılındaki faaliyetlerinden biri olan ‘Benim İstanbul’um Fotoğraf Atölyesi çalışması buna örnek verilebilir. Devletin sokakta yaşayan çocuklara hizmet veren kurumları işbirliğiyle yürütülen bu ‘Atölye Çalışması’nda; belki de çocuklara sağlanan fotoğraf makineleri ile ilk defa onların gözünden, fotoğrafın kendilerini bir ifade aracı olarak kullanılması sağlanmıştır. Böylece bu dezavantajlı ve toplumdan uzak konumda duran ve ‘tanımlanan’ çocuklar, belki de ilk defa bir kadrajdan bakarak, istedikleri dünyayı görmüşler ya da göstermek istedikleri dünyayı o kadrajda aramışlar; tanımlanan değil ‘tanımlayan’ konumunda olmuşlardır. Belki de ilk kez bir iktidarın otoritesini, baskısını ve sınırlandırmasını hissetmeden kendi belirleyici varlıklarını hissetmiş, söz haklarını fotoğraf aracılığı ile dile getirmişlerdir. SOYAÇ, akademik birikimi ve sahip olduğu kurumsal hafızasının verdiği güç ile sadece besleyici olarak rol oynamamakta aynı zamanda etkileşimde bulunduğu tüm çevre ve paydaşlarla geliştirdiği işbirlikleri ile de bu ağdan beslenmektedir. Bir anne ve bebek arasındaki ilişkide ‘dokunma’ nın etkili gücü üzerine yazılı literatürde ‘Mutual Touch’ (karşılıklı dokunma) olarak geçen bir deyim belki de SOYAÇ’ ın oluşturduğu insan ağları ve iletişim zincirindeki yaklaşımını da bir motto gibi vurgulamaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

İletişim, Toplum

Kaynak

Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Eren, İ. (2022). Karşılıklı "dokunma"nın iletişim biçimlerine etkisi. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (12-12 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.