Beden odaklı öğretmen paylaşım ve psikososyal destek grubu çalışmaları

dc.contributor.authorHasateş, M. Can
dc.date.accessioned2024-07-12T21:36:23Z
dc.date.available2024-07-12T21:36:23Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractÖğrencilerin öğrenme deneyimleri ile yakın temas halinde olan kişilerin başında öğretmenlerin geldiği düşünülmektedir. Bu sebeple; öğrenme deneyimini şekillendiren konumunda bulunan öğretmenler ile yapılan çalışmalar aracılığıyla dolaylı olarak öğrencilerin öğrenme deneyimleri ile de temas etmenin mümkün olabileceği varsayılmaktadır. Öğrenme deneyiminin akademik başarı ile ifade edilmesinin ötesinde öğrenme sosyal ve duygusal bileşenler de içeren bir deneyimler bütünüdür. Öğrencilerin sosyal ve duygusal ihtiyaçlarının fark edilmesi, anlaşılması ve uygun müdahaleler ile bu ihtiyaçların karşılanması “kapsanma, kapsama, kapsayıcı işlev” kavramlarına karşılık gelmektedir. Öğrencilerin kapsanabilmesi için öncelikle öğretmenlerin kapsanması gerektiği düşünülmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışmada haftada bir online olarak bir araya gelinmiştir. Öğretmenler için düzenlenen beden odaklı psikososyal destek grubu çalışmalarında öğretmenlerin kendi duygularına, düşüncelerine, yaşadıkları sorunlarına alan açmaları amaçlanmıştır. Öğretmenlerin ihtiyaçlarının tespitinin sağlanması ve bu ihtiyaçlara güvenli bir ortamda uygun cevapların üretilmesi/karşılanması hedeflenmiştir. Bu paylaşımlar sırasında etik ilkelere hassasiyetle önem verilmiş ve öğretmenlerin sürece dair duygularını yansıtmaları için yeterince ve uygun bir biçimde öğretmenler cesaretlendirilmiş ve geri bildirim verilmiştir...en_US
dc.identifier.citationHasateş, M. C. (2022). Beden odaklı öğretmen paylaşım ve psikososyal destek grubu çalışmaları. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (40-41 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-51-2
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6582
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofOkuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY09144
dc.subjectSosyal-duygusal öğrenmeen_US
dc.subjectKapsayıcı işleven_US
dc.subjectBedenin öğrenmedeki rolüen_US
dc.subjectÖğretmen-öğrenci ilişkisien_US
dc.titleBeden odaklı öğretmen paylaşım ve psikososyal destek grubu çalışmalarıen_US
dc.typeOther
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
M.Can Hasateş, Beden odaklı öğretmen paylaşım ve psikososyal destek grubu çalışmaları.pdf
Boyut:
1.46 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text