Consumer behaviour and its change during the COVID-19

dc.contributor.authorTurmanidze, Khatuna
dc.date.accessioned2024-07-12T21:43:47Z
dc.date.available2024-07-12T21:43:47Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesien_US
dc.description.abstractIn accordance with Michael R. Solomon (2006) “Consumer behaviour is defined as the process of decision making and physical activity involved in acquiring, evaluating, using and disposing of goods and services to satisfy needs and want”. As we know, everyone is di erent and this individuality is also reflected in their behaviour, in this case consumer behaviour. The latter is influenced by many factors. In our particular case, we will discuss the main reason - COVID-19. The COVID-19 has created both a medical and an economic crisis and changed User’s behavior. We also know that the market, which is a combination of user and seller, is still driven by the buyer who creates demand for different goods, which leads to its delivery...en_US
dc.description.abstractMichael R. Solomon'a (2006) göre “Tüketici davranışı, ihtiyaçları ve istekleri karşılamak için mal ve hizmetlerin edinilmesi, değerlendirilmesi, kullanılması ve elden çıkarılmasında yer alan karar verme ve fiziksel aktivite süreci olarak tanımlanmaktadır”. Bildiğimiz gibi, herkes biriciktir ve bu bireysel davranışlarına, bu durumda tüketici davranışına da yansımaktadır. İkincisi birçok faktörden etkilenir. Bizim özel durumumuzda, ana nedeni tartışacağız - COVID-19...en_US
dc.identifier.citationTurmanidze, K. (2021). Consumer behaviour and its change during the COVID-19 / COVID-19 sırasında tüketici davranışı ve değişimi. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (100-101 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-42-0
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/7643
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY03067
dc.subjectConsumer behaviouren_US
dc.subjectEconomic crisisen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectEkonomik krizen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.titleConsumer behaviour and its change during the COVID-19en_US
dc.title.alternativeCOVID-19 sırasında tüketici davranışı ve değişimien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar