Tıp fakültesi çalışmaları
Yükleniyor...
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Sağlık, sadece hastalık ve sakatlığın olmayışı değil; bedenen, ruhen ve sosyal yönden tam bir iyilik halinde olma durumudur. Bu bağlamda, tıp eğitiminin her alanında vurgulanan, bireye biyopsikososyal bir varlık olarak yaklaşma prensibi dahilinde tıp öğrencileri olarak, eğitime ulaşımı dezavantajlı çocuklara yardımcı olmak ve eğitimlerine devamlılıklarını sağlamak adına projeye 15 lisans öğrencisi ve 2 öğretim görevlisi ile katılım sağlanmıştır. Çocukların okuldaki başarıları ve devamlılıklarına dair dezavantajlar ve arka planda bulunan ket vurucu faktörler saptanıp bu hususlarda yapılabilecekler değerlendirilmiştir. Bahsedildiği üzere, kişinin çevresiyle olan devamlı ilişkisinin insanın “sağlık” durumu üzerine belirgin etkisinin olması nedeniyle ailelerin de sağlık durumları ve ihtiyaçları değerlendirilip gerekli destekler sağlanmıştır. Öğrenciler proje kapsamında; çocukların ve ailelerin tıbbi tedavilere gereksinim duydukları noktalarda sağlık hizmetlerine erişimini sağlayıp kişilerin sağlık hizmetleri hakkında bilgilendirilmesi misyonunu üstlenmiştir. Hastaneden gerekli randevular oluşturulup kişilerin sağlık hizmetine ulaşımı sağlanmıştır...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Aile çalışmaları, Tıp fakültesi, Disiplinlerarası ekip, Sağlık hizmetlerine erişim
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kılıç, A., Coşkun, B. ve Memiş, S. (2022). Tıp fakültesi çalışmaları. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (33-34 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.