Üniversite tercihinde sosyal medyanın aracı rolü

dc.authorid0000-0003-3539-0603en_US
dc.authorid0000-0003-1667-4256en_US
dc.contributor.authorSezgin, Merve
dc.contributor.authorAltay, Işıl
dc.date.accessioned2024-07-12T21:15:35Z
dc.date.available2024-07-12T21:15:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Meslek Yüksekokuluen_US
dc.description.abstractMarkaların satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmelerinde, marka konumunu güçlendirmede ve müşteriler ile etkileşim kurmada sosyal medya önemli fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, sosyal medya geleneksel medyaya göre maliyeti daha düşük bir mecradır. Bu nedenle markaların pazarlama faaliyetlerinde sosyal medyadan daha fazla yararlanmaya başladıkları görülmektedir. Potansiyel müşteriler olarak kullanıcıların sosyal medyada geçirdikleri sürenin artması, halkla ilişkiler faaliyetleri için işletmeleri sosyal medya platformlarına yönlendirmektedir. Üniversiteler de gerek mevcut öğrencileri ile etkileşim kurabilmek gerekse yeni öğrencilere ulaşabilmek amacıyla sosyal medya platformlarını son yıllarda daha yoğun kullanmaktadırlar. Zira “dijital yerli” şeklinde isimlendirilen ve diğer mecralara göre sosyal medyayı daha yoğun kullanan kitleye ulaşabilmeleri için üniversitelerin rekabet avantajı yaratmak üzere sosyal medya platformlarında daha fazla varlık göstermeleri zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışmada, üniversite öğrencisi adaylarının sosyal medyayı nasıl kullandıkları ve üniversite tercihinde bulunurken sosyal medyadan etkilenip etkilenmedikleri araştırılmıştır. Sosyal medya platformlarının üniversite tercihine etkisini ölçmek üzere oluşturulan ankete yanıt veren 249 katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractSocial media offers important opportunities for brands to carry out their sales and marketing activities to strengthen their brand position and to interact with customers. In addition, social media is a less costly medium than traditional media. For this reason, it is observed that the brands started to benefit more from social media in their marketing activities. The increase in the time users spend on social media as potential customers leads companies to social media platforms for public relations activities. In recent years, universities have been using social media platforms more intensively in order to interact with their current students and to reach new students. Because it has become a necessity for universities to have more presence on social media platforms in order to create a competitive advantage in order to reach the masses who are named as “digital native” and who use social media more intensively than other channels. In this study, it was investigated how university student candidates use social media and whether they are affected by social media while choosing university. The data obtained from 249 participants who answered the questionnaire, which was created to measure the effect of social media platforms on university preference were analyzed.en_US
dc.identifier.citationSezgin, M. ve Altay, I. (2021). Üniversite tercihinde sosyal medyanın aracı rolü / The mediating role of social media in choosing a university. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), s.87-104.en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.identifier.issn2687-3060
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4677
dc.identifier.volume3en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherUluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisien_US
dc.relation.ispartofUluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY03953
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectÜniversiteen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectUniversityen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.titleÜniversite tercihinde sosyal medyanın aracı rolüen_US
dc.title.alternativeThe mediating role of social media in choosing a universityen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar