Marka değerinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisi

dc.authorid0000-0003-3686-0283en_US
dc.authorid0000-0003-0719-0428en_US
dc.contributor.authorOdabaşoğlu, Şener
dc.contributor.authorKılıç, Abdurrahman
dc.contributor.authorTeke, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T21:15:19Z
dc.date.available2024-07-12T21:15:19Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Meslek Yüksekokuluen_US
dc.description.abstractMarka değerinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisinin incelendiği bu araştırma, İstanbul vakıf üniversitelerindeki havacılık bölümlerinde öğrenim gören ön lisans öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem seçiminde, “Kolayda Örneklem Tekniğinden” yararlanılmıştır. Araştırma verileri, anket tekniği ile toplanmıştır. Katılımcılara Google Form üzerinden dağıtılan anketlerden geçerli olarak kabul edilen 507 adet veri, SPSS 26 ve AMOS 21 programlarına aktarılarak gerekli analizler yapılmıştır. Analizler neticesinde, marka değerinin ağızdan ağıza iletişim ve olumlu ağızdan ağıza iletişim üzerinde pozitif ve yüksek düzeyde bir ilişkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, marka değerinin olumsuz ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisi negatif ve orta düzeyde bulunmuştur. Araştırma, marka değerinin yüksek olduğu vakıf üniversitelerinde öğrencilerin olumlu ağızdan ağıza iletişim faaliyetlerinde bulunurken, olumsuz ağızdan ağıza iletişim faaliyetlerinde bulunmadıklarını göstermiştir. Anova testleri neticesinde havacılık bölümü ön lisans öğrencilerinin marka değeri, olumlu ve olumsuz ağızdan ağıza iletişim algıları öğrenim gördükleri programa göre farklılık göstermişken, ağızdan ağıza iletişim algıları öğrenim gördükleri programa göre bir farklılık göstermemiştir.en_US
dc.description.abstractThis research, which examines the effect of brand value on word of mouth communication, was carried out on associate degree students studying at aviation departments in Istanbul foundation universities. “Convenience Sampling Method” was used in sample selection. Research data were collected by questionnaire technique. 507 pieces of data accepted as valid from the questionnaires distributed to the participants via Google Form were transferred to SPSS 26 and AMOS 21 programs and necessary analyzes were made. As a result of the analysis, it has been determined that brand value has a positive and high level of relationship on word of mouth communication and positive word of mouth communication. However, the effect of brand value on negative word of mouth communication was found to be negative and moderate. The research has shown that while students in foundation universities with high brand value engage in positive word of mouth communication activities, they do not engage in negative word of mouth communication activities. As a result of the Anova tests, while the brand value, positive and negative word-of-mouth communication perceptions of aviation department associate degree students differed according to the studied program, their perceptions of word-of-mouth communication did not differ according to the studied program.en_US
dc.identifier.citationOdabaşoğlu, Ş., Kılıç, A., ve Teke, A. (2022). Marka değerinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisi / International journal of management and administration. International Journal of Management and Administration, 6(12), s.218-237.en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage218en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4634
dc.identifier.volume6en_US
dc.institutionauthorOdabaşoğlu, Şener
dc.institutionauthorKılıç, Abdurrahman
dc.language.isotren_US
dc.publisherInternational Journal of Management and Administrationen_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Management and Administrationen_US
dc.relation.isversionof10.29064/ijma.1131553en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY01660
dc.subjectMarka değerien_US
dc.subjectAğızdan ağıza iletişimen_US
dc.subjectHavacılıken_US
dc.subjectBrand Valueen_US
dc.subjectWord of mouth communicationen_US
dc.subjectAviationen_US
dc.titleMarka değerinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of brand value on word of mouth communicationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar