The farm: educational software for the cognitive stimulation to escolars with borderline functioning / Çiftlik: sınır fonksiyonlu ile eskilere bilişsel uzunlaştırma için eğitim yazılımı

dc.contributor.authorAguilar, Dangel Roque
dc.contributor.authorGuerra, Dra C. Maria Jüstiz
dc.contributor.authorGonzalez, Luis Gustavo Martinez
dc.date.accessioned2024-07-12T20:59:33Z
dc.date.available2024-07-12T20:59:33Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractTechnologies of the information and communications (TICs) have reached a vertiginous evolution and proliferation in the worldwide society, by converting in a necessary element to the unwrapping of all human being in their daily activities. Educational Sciences and Neurosciences aren’t escape of the inclusion to these technological advances in its programs, since contribute to rise up the quality of the educational process fortifying substantially the teaching – learning process and achieve a better attention to the individual differences, by constituting a practical contribution for the development to the individual of today. For which it’s proposed as objective elaborate an educational software to stimulate the cognitive processes in escolars with borderline functioning. The ABC Collection has as fundamental characteristic to serves as complement to the Cuban Educational Program, by propitiating the development of intellectual skills in scholars to the Special Education. It has a curricular and multidisciplinary focusing by applying methods of Neurosciences in each exercise and activity. Contemplate an interface to standardize that provides an environment of friendly work with a high level interactivity. The educational software ‘The Farm’ of the ABC Collection for the attention of peoples with intellectual incapacity with emphasis in the borderline functioning category, can be expressed for the suitability in its application and the measure of satisfaction to the specific needs by the people to who is directed (stimulation of high psychic processes and functions) and the compliment to the expectations by each student, teachers, family and in end, to the society. This investigation constitutes an evidence of needs to incorporate to the Special Education the resources of the science and technology to raise the motivation, participation and the independence in the solution of the tasks of learning and apprenticeship in tune with technological age in the current Cuban Society. en_US
dc.description.abstractBilgi teknolojileri, dünya toplumunda, gerekli bir elementi günlük aktivitelerinde tüm insanların açılmaması için dönüştürerek, ayrıntılı bir evrim ve çoğalmaya ulaşmıştır. Eğitim Bilimleri ve Sinirbilimleri bu teknolojik ilerlemelere programlarına dahil etmekten kaçınmaz, çünkü temel olarak öğretme – öğrenme sürecini güçlendiren eğitim sürecinin kalitesinin yükselmesine katkıda bulunur ve pratik bir uygulama oluşturarak bireysel farklılıklara daha iyi bir dikkat gösterilmesini sağlar. Amaç olarak önerildiği, eskilerdeki bilişsel süreçleri sınırda işleyen bir işleyişle harekete geçirmek için bir eğitim yazılımı hazırlar. ABC Koleksiyonu, alimlerdeki entelektüel becerilerin Özel Eğitim için geliştirilmesini teşvik ederek Küba Eğitim Programının tamamlayıcısı olarak hizmet verecek temel bir özelliğe sahiptir. Her egzersiz ve etkinlikte Sinirbilimi yöntemlerini uygulayan odaklı ve çok disiplinli bir müfredat vardır. Standartlaşmak için yüksek seviyede etkileşime sahip dostça bir çalışma ortamı sağlayan bir arayüz tasarlar. Sınır ötesi işleyen kategorisinde vurgu yapan zihinsel yetersizliği olan insanların dikkatini çeken ABC Koleksiyonunun eğitim yazılımı olan “Çiftlik” uygulamasındaki uygunluk ve herkesin ihtiyaçlarına yönelik memnuniyet ölçüsü için ifade edilebilir ve aynı zamanda her öğrenci, öğretmen, aile ve sonuçta topluma karşı beklentilerine ve iltifatlarına yöneliktir. Bu araştırma, mevcut Küba Topluluğundaki teknolojik yaşla uyumlu öğrenme ve çıraklık görevlerinin çözümünde motivasyonu, katılımı ve bağımsızlığı arttırmak için bilim ve teknolojinin kaynaklarını Özel Eğitime dahil etme ihtiyacının bir kanıtıdır.en_US
dc.identifier.citationAguilar, D. R., Guerra, D. C. M. J. ve Gonzalez, L. G. M. (2019). The farm: educational software for the cognitive stimulation to escolars with borderline functioning / Çiftlik: sınır fonksiyonlu ile eskilere bilişsel uzunlaştırma için eğitim yazılımı. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3297
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY08422
dc.subjectEducational Technologyen_US
dc.subjectEducational Softwareen_US
dc.subjectCognitive Stimulationen_US
dc.subjectBorderline Functioningen_US
dc.subjectEğitim Teknolojisien_US
dc.subjectEğitim Yazılımıen_US
dc.subjectSınır İşleyişien_US
dc.subjectBilişsel Uyarımen_US
dc.titleThe farm: educational software for the cognitive stimulation to escolars with borderline functioning / Çiftlik: sınır fonksiyonlu ile eskilere bilişsel uzunlaştırma için eğitim yazılımıen_US
dc.title.alternativeÇiftlik: sınır fonksiyonlu ile eskilere bilişsel uzunlaştırma için eğitim yazılımıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
The farm: educational software for the cognitive stimulation to escolars with borderline functioning / Çiftlik: sınır fonksiyonlu ile eskilere bilişsel uzunlaştırma için eğitim yazılımı
Boyut:
96.28 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text