"Etki şimdi" sınıfta oyunun gücü

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Çocuklar kendilerine has dünyalarında, bazen oyun gibi bir araç yoluyla desteklenmeye gereksinim duymaktadırlar. Oyun, çocukları hem gelişimsel açıdan hem de eğitimsel açıdan desteklemekte; çocukların olumlu davranışlar kazanmalarında, sosyalleşmelerinde, empati becerisi geliştirmelerine ve kendilerini ve dünyayı tanımalarında çocuklara yol gösterici olmaktadır. Ayrıca, oyun aracılığıyla çocuklar kendi ilgi ve gereksinimlerinin farkına varabilir; bireysel, sosyal ve bilimsel yönden duyarlı ve farkındalığı yüksek olan bireyler olabilirler. Eğitimin bireylerde davranış değişikliği meydana getirebilmesi için ancak, bu bireylerin eğitim sistemine devamlı olarak katılımlarının sağlanması gerekmektedir. Alan yazın incelendiğinde, Roman çocukların eğitsel etkinliklere katılım ve okula devam oranlarının beklenen düzeyde olmadığı görülmektedir. Temel amacın, disiplinlerarası bütüncül bir model aracılığıyla öğrenciler ile terapötik bir ilişki kurarak okula devamlılıklarının arttırılmasına destek olabilmek olan bu proje kapsamında, sınıf ekiplerinde yer alan diğer ekip üyeleri ile birlikte, Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri tarafından, belirlenen gün ve saat aralıklarında 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile çevrimiçi oturumlar düzenlenmiş ve çocuklarla grup dinamiği oluşturmayı hedefleyen oyun temelli farklı etkinlikler gerçekleştirilmiştir...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Terapötik ilişki, Gelişim alanları, Oyun yoluyla öğrenme

Kaynak

Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Enerem, D., Aydın Yeşilyurt, G., İlker, Ö., Bakır, B. ve Koçak, İ. (2022). "Etki şimdi" sınıfta oyunun gücü. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (22-23 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.