"Etki şimdi" sınıfta oyunun gücü
Yükleniyor...
Tarih
2022
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Çocuklar kendilerine has dünyalarında, bazen oyun gibi bir araç yoluyla desteklenmeye gereksinim duymaktadırlar. Oyun, çocukları hem gelişimsel açıdan hem de eğitimsel açıdan desteklemekte; çocukların olumlu davranışlar kazanmalarında, sosyalleşmelerinde, empati becerisi geliştirmelerine ve kendilerini ve dünyayı tanımalarında çocuklara yol gösterici olmaktadır. Ayrıca, oyun aracılığıyla çocuklar kendi ilgi ve gereksinimlerinin farkına varabilir; bireysel, sosyal ve bilimsel yönden duyarlı ve farkındalığı yüksek olan bireyler olabilirler. Eğitimin bireylerde davranış değişikliği meydana getirebilmesi için ancak, bu bireylerin eğitim sistemine devamlı olarak katılımlarının sağlanması gerekmektedir. Alan yazın incelendiğinde, Roman çocukların eğitsel etkinliklere katılım ve okula devam oranlarının beklenen düzeyde olmadığı görülmektedir. Temel amacın, disiplinlerarası bütüncül bir model aracılığıyla öğrenciler ile terapötik bir ilişki kurarak okula devamlılıklarının arttırılmasına destek olabilmek olan bu proje kapsamında, sınıf ekiplerinde yer alan diğer ekip üyeleri ile birlikte, Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri tarafından, belirlenen gün ve saat aralıklarında 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile çevrimiçi oturumlar düzenlenmiş ve çocuklarla grup dinamiği oluşturmayı hedefleyen oyun temelli farklı etkinlikler gerçekleştirilmiştir...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Terapötik ilişki, Gelişim alanları, Oyun yoluyla öğrenme
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Enerem, D., Aydın Yeşilyurt, G., İlker, Ö., Bakır, B. ve Koçak, İ. (2022). "Etki şimdi" sınıfta oyunun gücü. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (22-23 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.