Noktalı virgül istilası

dc.authorid0000-0001-7125-3230
dc.contributor.authorKuçuradi, İoanna
dc.date.accessioned2024-09-26T13:17:32Z
dc.date.available2024-09-26T13:17:32Z
dc.date.issued2018
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü
dc.description.abstractİnsan hakları eğitiminde insan hakları, çoğu zaman hukuk olarak öğretilmekte, böylece günlük yaşamda yapıp ettiklerimizin insan haklarının korunmasında veya ihlal edilmesindeki rolü gözden kaçırılmaktadır. Bir binadaki merdivenin iniş yönündeki son basamağını, diğer basamaklardan daha yüksek veya daha kısa yapan bir ustanın ve bunun denetimini yapan ama düzeltilmesini istemeyen bir mühendisin, o merdivenden inen ve bunun farkında olmayan bir kişinin düşüp beyin kanaması geçirebileceğinin, böylece de o kişinin yaşama hakkının ihlaline yol açacağının farkında mıyız? Her gün televizyon ekranlarında gördüğümüz bina yangınlarının kaçının, söz konusu binanın elektrik tesisatını yapanın yeterli bilgi ve dikkatle yapmamasından kaynaklandığını biliyor muyuz? Yine televizyon ekranlarında neredeyse her gün gördüğümüz, insanların ölümüne veya hayat boyu sıkıntı çekmelerine yol açan birçok yanlış teşhisin, yapılan tıp eğitimiyle ve tıp etiği eğitimiyle ilgisinin farkında mıyız? Ve kitaplardan gazete yazılarına, afişlerden ilânlara uzanan noktalı virgül istilası, dil eğitimindeki sorunlardan en basit birisine örnek değil mi? Olur olmaz yere konan noktalı virgüle göz alışıyor ve kişiler noktalı virgül modasına farkında olmadan kapılıyor. Dilde yalnız noktalı virgül değil, yanlış kullanılan bazı kelimeler de moda oluyor bizde ‘algılama’ kelimesiyle olduğu gibi. Bu da seçik düşünmeyi engelliyor. Bir süre önce basınımızda çıkan bir yazıya göre, Portland Eyalet Üniversitesinde üç araştırmacı, bir “akademik tarafsızlık” deneyi yapmış. Bu ekip, “ırk, kimlik ve cinsellik üzerine makalelerin yayınlandığı, önde gelen hakemli dergilere 20 adet, kasıtlı olarak çarpıtılmış” makale yollamış. Makalelerin 7’si kabul edilmiş, 4’ü de farklı dergilerde yayınlanmış! Araştırmayı yapanların verdiği bilgiye göre, bu yazıların özelliği, şu anda o alanda moda olan ifadelerin kullanılmasıydı. (Cumhuriyet, 14 Ekim 2018) Bu örnekleri vermekle amacım, genel olarak örgün eğitimin düzeyinin düşmesinin yol açtığı başta yaşama hakkı olmak üzere zincirleme insan hakları ihlalleridir: Doğru dürüst eğitilmemiş insanlar yani eğitim hakkı yeterince korunmamış insanlar başka insanların haklarını ihlal etmiş oluyor.
dc.identifier.citationKuçuradi, İoanna. (2018). Noktalı virgül istilası, İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni, T.C.Maltepe Üniversitesi. (4), s.1.
dc.identifier.issn2587 - 148X
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12815
dc.language.isotr
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofİnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni
dc.relation.publicationcategoryDiğer
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİnsan Hakları
dc.subjectAkademik Tarafsızlık
dc.subjectÖrgün Eğitim
dc.subjectEğitim
dc.titleNoktalı virgül istilası
dc.typeOther
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
İoanna Kuçuradi, Noktalı virgül istilası.pdf
Boyut:
264.28 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: