İyileştirici komünitenin oluşturulması: iletişim
Yükleniyor...
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’, 2019 akademik yılında İstanbul’da okula devamsızlık oranının yüksek olduğu bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Proje çalışmalarının etkili bir şekilde yürütülebilmesi için proje ekibi içindeki ve kurumlararası olan iletişim büyük önem taşımıştır. Proje ekibinin, hedef kitlenin ve proje paydaşlarının farklı kültürlere, disiplinlere ve bakış açılarına sahip bireylerden oluşması nedeniyle iletişim biçimlerinin bütüncül ve uyumlu bir şekilde ilerleyebilmesi gerekmiştir. Bu noktada açık ve yapıcı iletişim şekli benimsenmiştir. Proje çalışmaları içerisinde, düzenli olarak projede yer alan her faaliyet alanı kapsamında geri bildirimlerin alınmasına özen gösterilmiştir. Faaliyetlerde yer alan öğretim elemanları ve üniversite öğrencileri uygulama sırasında etkileşim içinde oldukları çalışma gruplarından aldıkları geri bildirimlere göre proje faaliyet alanın genişlemesi/büyümesi sağlanmıştır. Söz konusu geri bildirimler projenin dış paydaşlarına çözüm odaklı ve deneyime dayalı bir şekilde aktarılarak, hedef kitlenin ihtiyaçlarının ve uygulama sırasında oluşan önerilerin yapıcı bir şekilde ilgili birimlere ulaşması sağlanmaya çalışılmıştır. Proje faaliyetleri, basın bülteni, seminer, web sitesi, panel ve sosyal medya vb. mecralarında yazılı ve görüntülü tüm materyallerini çevrimiçi ortamda paylaşılabilmiş, bu sayede hedef kitle ile çift yönlü iletişim kurulmuştur. İç paydaşlarının da proje boyunca sadece hedef kitlenin ihtiyaçlarına yönelik geri bildirimleri değil, kendi ihtiyaçlarına yönelik görüşlerinin de düzenli olarak paylaşılabileceği alanların yaratılması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda paylaşım grupları, süpervizyon grupları, eğitimler, etkinlikler ve toplantılar düzenlenmiştir. Söz konusu paylaşım ortalarında her bireyin düşüncelerinin aktif olan dinlenmesine önem verilmiş, çözüm odaklı bir dilin kullanılması teşvik edilmiştir. İç ve dış paydaşların kendilerini ifade edebilecekleri paylaşıma açık alanların oluşturulması ile işbirliği ağı genişletilmiş, paydaşların ortak hedefler ve strateji doğrultusunda ilişkileri odaklarına alarak iyileştirici kominitenin oluşturulması amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
İletişim, İyileştirici komünite
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yüksek, K. (2022). İyileştirici komünitenin oluşturulması: iletişim. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (13-13 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.