Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şahin, Musa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Kimya öğretiminde model ve labaratuvar deneysel yönteminin başarıya etkisinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2001) Cansoy, Ramazan; Şahin, Musa
    Bu çalışmanın birinci hedefi Geleneksel Öğretim Yöntemi ve bu Geleneksel Öğretime ilave olarak verilen Labaratuvar (Deneysel) yönteminin kimya öğrenimine olan etkisinin bulunması, ikinci hedefi ise Geleneksel Öğretim Yöntemi ve GeIeneksel Öğretime ilave olarak uygulanan Model Yönteminin kimya başarısına olan etkisinin deneysel olarak bulunmasıdır. Bu çalışma Özel Asfa Lisesinde. Lise-1 sınıfında okuyan 41 erkek öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Veri toplamak için Bilimsel Başarı Testi, Akademik Benlik Kavramı Ölçeği ve Kimya Başarı Notları kullanıImıştır. Çalışma sonunda : - Geleneksel Öğretim yöntemiyle beraber Laboratuvar (Deneysel) yönteminden yararlanan öğrencilerin geleneksel öğretim yönteminden faydalanan öğrencilere oranla daha başarılı olduğu bulunmuştur. - Geleneksel Öğretim yöntemiyle beraber Model yönteminden faydalanan öğrencilerin geleneksel öğretim yönteminden faydalanan öğrencilere göre daha başarılı olduğu bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Anabilim Dalı öğrencilerinin ortaöğretim kimya eğitimi hakkındaki düşünceleri
    (Maltepe Üniversitesi, 2001) Üce, Musa; Şahin, Musa
    Eğitimsiz bir toplum olmayacağına göre, elemanı olduğumuz topluma akademisyenler olarak iyi bir eğitim sistemi geliştirip sunmak zorundayız. Günümüzde günlük hayat ile olan bağlantısı anlatılmadığı veya anlatılamadığı için, kimya soyut bir kavram olarak algılanmaktadır. Kimya eğitimini daha anlaşır ve zevkli hale getirebilmek için yaşayan dünyamızdan çarpıcı örnekler üretmeli ve bu örnekleri güncel yaşam ile ilişkilendirmeliyiz. Bu da ancak önyargılardan sıyrılarak, kimyayı düşünebilen bireylerin yetişmesini sağlayacak modern kimya eğitimi müfredatı/programının geliştirilmesi ile mümkündür. Ortaöğretim kimya müfredat programı hazırlanırken öğrenci düzeyleri, ülke gerçekleri ve toplumun idealleri göz önünde bulundurulmalıdır. Ortaöğretim kimya programı konu alanı uzmanları, program geliştirme uzmanları, eğitim psikologları ve uygulayıcılar tarafından hazırlanmalıdır. Bu çalışma Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi Anabilimdalı'nda öğrenim gören birinci ve ikinci eğitim son sınıf öğrencilerinin (öğretmen adaylarının) öğretmenlik uygulamasını (staj) yaptıktan sonra ortaöğretim kimya eğitimi hakkındaki düşüncelerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin kullandıkları laboratuarlar hakkındaki görüşleri
    (Maltepe Üniversitesi, 2001) Üce, Musa; Şahin, Musa
    Bilim ve teknolojinin hızla ilerlediği dünyamızda bir ülkenin kalkınması, toplumun ilerlemesi ve modern bir sanayi ülkesi olması teknik insan gücüyle mümkündür. Günlük yaşamdaki teknolojik ve bilimsel gelişmelerde temel fen bilimlerinin çok önemli etkisi vardır. Bu da teknolojik gelişmeleri algılayıp yorumlayabilmek için temel fen eğitiminin önemine işaret eder. Kimya, pozitif bilimlerde en çok ağırlığı duyulan ve aynı zamanda toplumun hayat standardını etkileyen faktörlerden en önemlisidir. Ülkemizde kimya eğitimi Fen-Edebiyat, Mühendislik ve Eğitim Fakültelerinde yapılmaktadır. Kimya alanlarındaki eğitim teorik ve deneysel olarak yürütülmektedir. Öğrenci laboratuarda deney yaparak, yaşayarak ve gözleyerek öğrenme olayına aktif olarak katılmaktadır. Böylelikle öğrenci çevredeki olaylar karşısında daha duyarlı davranışlar kazanır ve yine deneysel uygulamalar sayesinde fen kavramlarını anlama, akılda tutma ve bilimsel düşünme ile ilgili yeteneklerini geliştirir. Öğrencilerin deney yaparken güvenli çalışmaya yönelik yeterli bilgilerinin oluşup oluşmadığı amacıyla Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Kimya Anabilim Dalı'nda öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve II. eğitim dördüncü sınıf öğrencilerine kullandıkları laboratuarların mevcut durumunu sorgulayan bir anket uygulanmış ve güvenli çalışmaya ilişkin öğrenci görüşleri araştırılmıştır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim