Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Anabilim Dalı öğrencilerinin ortaöğretim kimya eğitimi hakkındaki düşünceleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Eğitimsiz bir toplum olmayacağına göre, elemanı olduğumuz topluma akademisyenler olarak iyi bir eğitim sistemi geliştirip sunmak zorundayız. Günümüzde günlük hayat ile olan bağlantısı anlatılmadığı veya anlatılamadığı için, kimya soyut bir kavram olarak algılanmaktadır. Kimya eğitimini daha anlaşır ve zevkli hale getirebilmek için yaşayan dünyamızdan çarpıcı örnekler üretmeli ve bu örnekleri güncel yaşam ile ilişkilendirmeliyiz. Bu da ancak önyargılardan sıyrılarak, kimyayı düşünebilen bireylerin yetişmesini sağlayacak modern kimya eğitimi müfredatı/programının geliştirilmesi ile mümkündür. Ortaöğretim kimya müfredat programı hazırlanırken öğrenci düzeyleri, ülke gerçekleri ve toplumun idealleri göz önünde bulundurulmalıdır. Ortaöğretim kimya programı konu alanı uzmanları, program geliştirme uzmanları, eğitim psikologları ve uygulayıcılar tarafından hazırlanmalıdır. Bu çalışma Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi Anabilimdalı'nda öğrenim gören birinci ve ikinci eğitim son sınıf öğrencilerinin (öğretmen adaylarının) öğretmenlik uygulamasını (staj) yaptıktan sonra ortaöğretim kimya eğitimi hakkındaki düşüncelerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
As academicians, we have to improve the educational system by developing effective means of teaching strategies (curriculum) since no society can exist without education. Chemistry is always perccived conceptually cnsisting of a bunch of formulas describing relations due to the fact that knowledge of chemistry has not been significantly related to daily life. For a better and attractive chemistry education, it is therefore necessary to provide students with practical examples from our dily life and demonstrate how chemistry is involved in those events. This can only be achieved by designing/developing a program (curriculum) in chemistry education which ais to promote the understanding of chemistry among students with the aid of practical applications. It is pointed out that the primary factors that need to be taken into consideration in the preparation of a secondary education chemistry curriculum are students intellectual level, national goals as well as the expectations of the society. It is therefore important that secondary education chemistry curriculum is designed/developed bu collaboration of a group of experts of subject area (chemistry), program developers, educational psychologists and educational instructors. This study is designed for senior students who have completed their school experience (practical teaching), and aims to acquire/investigate their opinions about the secondary education chemistry teaching at Maramara University Atatürk Faculty of Education Department of Chemistry Education.

Açıklama

Tam metin/Full text

Anahtar Kelimeler

Kimya, Kimya eğitimi, Müfredat programı, Chemistry, Chemistry education, Curriculum

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Üce, M. ve Şahin, M. (2001). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Anabilim Dalı öğrencilerinin ortaöğretim kimya eğitimi hakkındaki düşünceleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (326-329 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.