Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aksu, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul öncesi dönemde üstün yetenekli çocukların eğitiminde destek eğitim odası modeli ve uygulama örneklerinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Öztürk, Mine; Aksu, Merve; Saranlı, Adile Gülşah
    Amaç: “Destek Eğitim Odası” okullarda kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara sunulan eğitim hizmetlerinden üst düzeyde yararlanmaları amacıyla özel materyallerle oluşturulmuş eğitim ortamlarıdır. Bu mekanlarda program farklılaştırma ve bireyselleştirmeye yönelik zenginleştirme ve genişletme uygulamaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda genellikle öğrenme güçlüğü ve DEHB vb. özel gereksinimlere sahip çocuklara yönelik destek oda tasarımları görülmekle birlikte aslında üstün yetenekli çocuklar için de onların farklı öğrenme ve gelişme durumlarına yönelik destek eğitim odaları tasarlanması gereklidir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı üstün yetenekli çocuklara yönelik destek eğitim odasının özelliklerinin, çalışma prensiplerinin, bulunması gereken malzeme ve materyallerin neler olması gerektiği konusunda bilgiler aktarıp bu konuda tasarlanmış farklı üstün yetenekliler destek odası tasarımlarını paydaşlara sunmaktır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul öncesi dönemindeki üstün potansiyelli çocuklara yönelik zenginleştirilmiş stem uygulamaları
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Sağlıcan, Hilal Merve; Şahin, Hilal; Aksu, Merve; Saranlı, Adile Gülşah; Yücelyiğit, Seçil
    Amaç: Bilimsel bilginin gerçek yaşamla bütünleştirilerek disiplinler arası yaklaşımla kazanılmasına odaklanan STEM öğretim yaklaşımının son yıllarda özellikle okul öncesi dönem çocuklarına yönelik uygulamalarının arttığı görülmektedir. STEM yaklaşımının okul öncesi döneme ne şekilde uyarlanması ve uygulanması gerektiği ve bu uygulamalarda küçük çocukların pedagojilerini göz önüne alarak nelere dikkat edilmesi gerektiği konusu başlı başına bir çalışma alanıdır. Bununla birlikte üstün potansiyelli okul öncesi dönem çocuklarıyla çalışıldığında, aslında özel gereksinimli çocuklar kategorisine giren bu çocuk grubunda STEM uygulamaları gerçekleştirirken dikkat edilecekler ve uygulanması gereken ek zenginleştirme/farklılaştırma yöntemleri vb. konularda bilgiye ihtiyaç duyulmaktadır. Açıklamalara dayalı olarak bu çalışmanın amacı, bu konudaki ihtiyacı giderebilmek ve üstün potansiyelli okul öncesi dönem çocuklarıyla gerçekleştirilecek STEM çalışmalarında dikkat edilmesi gerekenler konusunda güncel ve faydalı bilgiler paylaşabilmektir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim