Yazar "Aksu, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi dönemde üstün yetenekli çocukların eğitiminde destek eğitim odası modeli ve uygulama örneklerinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Öztürk, Mine; Aksu, Merve; Saranlı, Adile GülşahAmaç: “Destek Eğitim Odası” okullarda kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara sunulan eğitim hizmetlerinden üst düzeyde yararlanmaları amacıyla özel materyallerle oluşturulmuş eğitim ortamlarıdır. Bu mekanlarda program farklılaştırma ve bireyselleştirmeye yönelik zenginleştirme ve genişletme uygulamaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda genellikle öğrenme güçlüğü ve DEHB vb. özel gereksinimlere sahip çocuklara yönelik destek oda tasarımları görülmekle birlikte aslında üstün yetenekli çocuklar için de onların farklı öğrenme ve gelişme durumlarına yönelik destek eğitim odaları tasarlanması gereklidir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı üstün yetenekli çocuklara yönelik destek eğitim odasının özelliklerinin, çalışma prensiplerinin, bulunması gereken malzeme ve materyallerin neler olması gerektiği konusunda bilgiler aktarıp bu konuda tasarlanmış farklı üstün yetenekliler destek odası tasarımlarını paydaşlara sunmaktır.Yayın Okul öncesi dönemindeki üstün potansiyelli çocuklara yönelik zenginleştirilmiş stem uygulamaları(Maltepe Üniversitesi, 2019) Sağlıcan, Hilal Merve; Şahin, Hilal; Aksu, Merve; Saranlı, Adile Gülşah; Yücelyiğit, SeçilAmaç: Bilimsel bilginin gerçek yaşamla bütünleştirilerek disiplinler arası yaklaşımla kazanılmasına odaklanan STEM öğretim yaklaşımının son yıllarda özellikle okul öncesi dönem çocuklarına yönelik uygulamalarının arttığı görülmektedir. STEM yaklaşımının okul öncesi döneme ne şekilde uyarlanması ve uygulanması gerektiği ve bu uygulamalarda küçük çocukların pedagojilerini göz önüne alarak nelere dikkat edilmesi gerektiği konusu başlı başına bir çalışma alanıdır. Bununla birlikte üstün potansiyelli okul öncesi dönem çocuklarıyla çalışıldığında, aslında özel gereksinimli çocuklar kategorisine giren bu çocuk grubunda STEM uygulamaları gerçekleştirirken dikkat edilecekler ve uygulanması gereken ek zenginleştirme/farklılaştırma yöntemleri vb. konularda bilgiye ihtiyaç duyulmaktadır. Açıklamalara dayalı olarak bu çalışmanın amacı, bu konudaki ihtiyacı giderebilmek ve üstün potansiyelli okul öncesi dönem çocuklarıyla gerçekleştirilecek STEM çalışmalarında dikkat edilmesi gerekenler konusunda güncel ve faydalı bilgiler paylaşabilmektir.