Yazar "Aksu, Zeynep Canan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Mimari tasarım stüdyosuna problem tanımlayıcı bir yaklaşım(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020) Aksu, Zeynep Canan; Yürekli, Kami FerhanKüreselleşen dünya, beraberinde her alanda birçok yenilik ve değişim getirmiştir. Bu değişimin paralelinde ekonomi, teknoloji, bilim, sanat ve mühendislik gibi birçok disiplinle iç içe olan mimarlığın tanımı ve kapsamının da değişmesi kaçınılmaz olmuştur. Değişen şartlarda mimarlıkla birlikte bireyin de varlığını sürdürebilmesi için, düşünmesi, sorgulaması, kendini sürekli yenilemesi ve bilgiyi hazır almak yerine, sürekliliğini sağlamak üzere araştırma yöntemlerini öğrenmesi; bireyin ve mimarlığın ürünü olan düşünce ve yapıların ise değişime uyum sağlayabilecek çözümleri barındırması gerekmektedir. Mimarlığın mekân tasarlamaktan öte, geleceği tasarlamak olarak görüldüğü günümüzde, dönüşüme ayak uydurabilecek ve zamanla birlikte hareket edebilecek yapılar tasarlamak mimarlığın gündemini oluşturmaktadır. Mimarların sorumluluk alanları genişlemekte, geleceğin mimarları olan mimarlık öğrencilerinin eğitimi de güncel tartışmaların odağı haline gelmektedir. Günümüzde eğitimin temel amacı, sorgulayan zihinler yetiştirerek öğrenme edimini sürekli kılmak ve böylece öğrencinin eleştirel bir düşünceyle bilgiye ulaşma yollarını aramasını sağlamaktır. Genel eğilimi hayat boyu bilgiyi keşfetme ve üzerinde eleştirel yönde düşünmeye zemin hazırlamak olan eğitime mimarlık ekseninden bakıldığında, geleneksel ve rasyonel olarak yapılandırılmış sistemlerde, yenilikçi düşüncenin uygulanmasına direnç gösteren, sorgulayan zihinler yetiştirmenin önünde engel oluşturan bazı yöntem ve araçlar kullanıldığı görülmektedir. Oysa bu yaklaşım, öğrencinin özgür edimlerinin, dolayısıyla da yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerinin kısıtlanmasına ve motivasyonunu kaybetmesine neden olmaktadır. Bu anlamda mimarlık eğitiminin değişimin ekseninde güncellenmesi ve geleceğe dönük yenilikçi yaklaşımların benimsenmesi kaçınılmazdır. Eğitim, bu tez çalışmasında değişen koşullara paralel olarak yapısal bir değişiklikle yeniden biçimlendirilmek üzerine tartışmaya açılmıştır. Öğrencilerin, yaşam boyu öğrenme kavramının odağında eleştirel bir bilince sahip olarak yetiştirilebileceği bir eğitim anlayışına ilişkin sorgulamalar yapılmış, öneriler geliştirilmiştir. Freire?nin öne sürdüğü özgürleştirici temellere dayanan „?Problem Tanımlayıcı Eğitim?? yaklaşımlarının benimsendiği bir tasarım stüdyosu, durum çalışması olarak gerçekleştirilmiş ve bu çalışmanın çıkarımları paylaşılarak, geleceğe dönük öneriler geliştirilmiştir.