Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aktar, Yasemin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Sakarya’da okul öncesi dönemde öğretmenlerin görme ve işitme yetersizliği olan çocuklara bakış açılarının değerlendirilmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Ayyıldız, Aleyna; Akpınar, Büşra; Taştan, Esra; Tiryaki, Özlem; Aslan, Rukiye; Akyapın, Serenay; Aktar, Yasemin; Aslan Bağcı, Özlem
    Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeni ile toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılama güçlükleri olan korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişilere yetersizliği olan birey ya da engelli denir. Her çocuğun yasalarla da belirlenen eğitimden yararlanma hakkı vardır. Çocuklara sağlıklı da olsa engelli de olsa eğitim olanağı sağlanmalıdır. Yetersizliği olan çocuk ile normal çocuğun gelişim alanlarda farklılıklar olabilir. Fakat yetersizliği olan çocuklara da kendi gelişimsel özellikleri ve hızlarında eğitim verilmek gerekmektedir. Bu çalışmada amaç okul öncesi dönemde görme ve işitme yetersizliği olan çocuklara öğretmenlerin bakış açılarını değerlendirmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma grubunu, Sakarya ilinde bulunan farklı okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan 21 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen ve üç uzman görüşüne sunularak hazırlanan yarı-yapılandırılmış mülakat soruları ile elde edilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş olup 10-20 dakika sürmüştür. Görüşmeler daha sonra yazıya dökülmüş, elde edilen veriler içerik analizi yapılarak ortaya çıkan tema ve kodlara göre tanımlanıp yorumlanmıştır. Verilerin analizinde araştırmanın problem ve alt problemleri dikkate alınarak tablolar şeklinde belirtilmiştir.Öğretmenler her çocuğun egitim hakkı olduğunu ve empati yoluyla farkındalıkları ortadan kaldırabileceklerini düşünmektedirler.Empati kazandırmak için drama ve oyun etkinliklerinin faydalı olabileceğini savunmaktadırlar fakat sınıf düzeninin bozulmasından ve iletişimsizlik sorunlarının yaşanmasından dolayı önyargılı davranmaktadırlar.Sonuç olarak öğretmenler görme ve işitme engelli çocukların sınıflarında olmasına olumlu bakmaktadırlar fakat kendi eğitim yetersizlkikleri ve eğitim ortamının eksikliğinden kaynaklı sorunlar olabileceğini düşünmektedirler.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim