Yazar "Albayrak, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Sınıf öğretmenlerinin sanal sınıf ortamına yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması(T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Albayrak, Hatice; Şahin Sarkın, BaharGelişen teknolojinin uzaktan eğitime olan katkıları sonucunda eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği sanal sınıf ortamlarında etkili bir eğitim- öğretim faaliyeti gerçekleştirmek, derslerin verimliliğini ve öğrenci başarısını arttırmak, öğretmen motivasyonunu arttırmak, öğretmenlerin sanal sınıf ortamına yönelik olumlu tutum kazanmalarını sağlamak için sınıf öğretmenlerinin bu ortam hakkındaki duygu, düşünce ve davranışlarını bilmek önemlidir. Bu nedenle yapılan araştırma, sınıf öğretmenlerinin sanal sınıf ortamına yönelik tutumlarını belirlemek için kullanılabilecek bir ölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma tarama modeli kullanılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepe ilçesi devlet okullarında görev yapmakta olan 517 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada; araştırmacı tarafından oluşturulan “Sınıf Öğretmenlerinin Sanal Sınıf Ortamına Yönelik Tutum Ölçeği” ve sınıf öğretmenlerinin kişisel bilgilerini belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ölçeğin geliştirme aşamasında 69 maddeden oluşan madde havuzu oluşturulmuştur. Benzer ifadeler içeren maddeler elenerek 43 madde uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşleri analiz edilerek ölçeğin kapsam geçerlilik çalışması yapılmıştır. Daha sonra yapı geçerliliği ve güvenirlilik analizleri uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 24.0 ve MPlus 7.0 programları kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen 517 verinin 370’i açımlayıcı, 147’si ise doğrulayıcı faktör analizi için kullanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için örneklem büyüklüğünün yeterli olup olmadığına karar verilmesinde ilk aşamada Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) değeri 0,911, Barlett testi 6143 (p<0,001) olarak hesaplanmış ve verilerin analize uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Daha sonra 36 maddelik taslak ölçeğe Açımlayıcı Faktör Analizi uygulanarak 3 faktörden oluşan 22 maddelik ölçek geliştirilmiştir. Belirlenen bu faktör yapısının uyumlu olup olmadığı doğrulayıcı faktör analizi ile onaylanmıştır. Uyum indeksleri; ?2/df=1,770, SRMR=0,059, TLI=0,883, CFI=0,900, RMSEA=0,72 olarak hesaplanmış ve modelin verilerle uyumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin Cronbach Alpha değeri 0,905 olarak hesaplanmıştır. Araştırmadaki analiz sonuçlarına göre Sınıf Öğretmenlerinin Sanal Sınıf Ortamına Yönelik Tutum Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmüştür. Çalışma kapsamında araştırma sonuçları dikkate alınarak uygulayıcı ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.