Yazar "Amann, Neslihan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fantastik filmin dijitalleşmesi ve yeniden üretilen göstergelerin çözümlenmesi: Taht Oyunları (Game Of Thrones) örneği(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Amann, Neslihan; Odabaş, BattalEdebiyat ürünleri olan masallar, efsaneler ve fantastik romanlar, gerçeküstü öğelerin bir arada kullanıldığı anlatım biçimleridir. Anlattıkları hikayeler ejderhalar, büyücüler, gerçekte olmayan diyarlar, kahraman savaşçılar gibi fantastik karakter ve mekanları barındırır. Edebi metinlerin zengin senaryolara dönüşebilme kabiliyeti, sinema ve televizyon yapımcılarının bu anlatıları fantastik filmler haline getirmesine olanak sağlamıştır. Fakat gerçeküstü betimlemelere sahip fantastik filmler, “gerçekçi görüntünün üretildiği” film sanatı bağlamında yapımı en zor türlerin başında gelmektedir. Gerçeküstü öğeleri izleyiciye gerçekmiş gibi sunma amacı film teknolojilerinin gelişmesini sağlamıştır. Buna bağlı olarak üretilen dijital görsel efekt teknikleri beraberinde var olan film dilinde de değişime sebep olmuştur. Dijital olarak üretilip sonradan görüntülere eklenen göstergeler öncesinde ve sonrasında anlam farklılıklarına sebep olmaktadır. Göstergebilim, fantastik edebiyat ürünlerinin çözümlenmesinde kullanılan bir yöntemdir. Filmler durağan fotoğraflardan oluşur ve her fotoğraf kendi içinde kodlar barındırır. Fantastik filmlerin içerdikleri kodlar, “gerçeküstü” olmalarından kaynaklı anlam bakımından diğer türlerden farklılıklar göstermektedir. Bunun sebebi gerçeküstü öğelerin sahip olduğu kodları anlamladırma güçlüğüdür. Fantastik yapımlarda bu güçlük kendini görüntüsel olarak açığa çıkartmaktadır. Var olan gerçeküstü görüntü, dijital olarak üretilmekte ve zaten önceden yazın olarak da gerçek dışı olan kod, izleyicide kararsızlığına bağlı bazı sorular sordurtmaktadır. Okurun hayalinde canlandırdığı görüntü film de üretilen efektli görüntüyle aynı mıdır? İzleyici bu görüntüye kabule mi zorlanmaktadır? Bu, dijital olarak üretilmiş görüntü metindeki kodları hala içermekte midir? Yoksa yeni ve farklı anlam taşıyan bir koda mı dönüşmektedir? Araştırmada çözümleme için kullanılmış olan “Dijital Göstergeleri Çözümleme Yöntemi” bu sorulara cevap niteliğinde ve film çözümlemelerinde yararlı olması umulan yeni bir yöntem olarak önerilmiştir.