Yazar "Aslan, Hayal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Yolcu filmi bağlamında sinemada yol ve yolcu metaforu(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Aslan, Hayal; Özakgün, KayaMetafor kullanmak, ifade edilenin akılda kalıcı olmasını sağlar. Metaforlar ne kadar akılda kalır ve ne kadar hislere hitap edici olursa, o kadar etkili olur. Felsefe tarihi içerisinde, felsefeyi bulanık, manasız, belirsiz ve de karanlık söylemlerden kurtararak, açık ve de ne söylediği anlaşılan yapıcı bir yöntem ile ortaya koyabilmek amacıyla metaforik ifadeler kullanılmıştır. Bir kavramı başka bir kavrama göre anlamlandırmak, kavramları daha vurgulayıcı olarak ifade etmek, gündelik hayata anlam verebilmek metafor sayesinde gerçekleşmektedir. Avrupa’da, “yol ve yolculuk” temasının üstüne birden fazla teorik söylem oluşturulmuştur. Düşünce tarihimiz boyunca bir “kök metafor” olarak görülen “yolda olmak” olgusu, gerçeği bilmek amacıyla arayarak ve çaba göstererek yolda olmaktır. Kişinin kendisine ve dışarıya yapmış olduğu seyahatler Türk ve Dünya edebiyatının başlıca temalarından birisidir. “Sinema”, hem görüntü hem de diyaloglarda olsun, metaforun en fazla kullanılmış olduğu kitle iletişim araçlarından biri olarak görülmektedir. Yol, bireyin kendinisini özgür sayabileceği biricik mekandır. Bu anlamda ‘‘Yol ve yolculuk’’ teması özgürlük vurgusu bağlamında Türk ve Dünya sinemasında da sık sık kullanılmıştır. Bazı yolculuk kahramanlarının da daha derin, daha felsesi arayışları bulunmaktadır. Teknolojinin oldukça hızlı olan gelişimi yaşamımızda pek çok yeniliği de beraberinde getirmektedir. Ancak bu yenilikler bireyin varolan özgürlüğünü ne derece etkilemektedir? Kaybolmaktan korkmalı mıdır insan? Yoksa her kaybolma bir yeni keşif midir?Yayın "Yolcu" filmi bağlamında sinemada "yol" ve "yolcu"(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02) Aslan, Hayal; Özakgün, KayaMetafor kullanmak, ifade edilenin akılda kalıcı olmasını sağlar. Metaforlar ne kadar akılda kalır ve ne kadar hislere hitap edici olursa, o kadar etkili olur. Felsefe tarihi içerisinde, felsefeyi bulanık, manasız, belirsiz ve de karanlık söylemlerden kurtararak, açık ve de ne so?yledig?i anlas?ılan yapıcı bir yo?ntem ile ortaya koyabilmek amacıyla metaforik ifadeler kullanılmıştır. Bir kavramı başka bir kavrama göre anlamlandırmak, kavramları daha vurgulayıcı olarak ifade etmek, gündelik hayata anlam verebilmek metafor sayesinde gerçekleşmektedir. Avrupa’da, “yol ve yolculuk” temasının üstüne birden fazla teorik söylem oluşturulmuştur. Du?s?u?nce tarihimiz boyunca bir “ko?k metafor” olarak görülen “yolda olmak” olgusu, gerçeği bilmek amacıyla arayarak ve c?aba göstererek yolda olmaktır. Kişinin kendisine ve dışarıya yapmış olduğu seyahatler Türk ve Dünya edebiyatının başlıca temalarından birisidir. “Sinema”, hem görüntü hem de diyaloglarda olsun, metaforun en fazla kullanılmış oldug?u kitle iletis?im araçlarından biri olarak görülmektedir. Yol, bireyin kendinisini özgür sayabileceği biricik mekandır. Bu anlamda ‘‘Yol ve yolculuk’’ teması özgürlük vurgusu bağlamında Türk ve Dünya sinemasında da sık sık kullanılmıştır. Bazı yolculuk kahramanlarının da daha derin, daha felsesi arayışları bulunmaktadır. Teknolojinin oldukça hızlı olan gelişimi yaşamımızda pek çok yeniliği de beraberinde getirmektedir. Ancak bu yenilikler bireyin varolan özgürlüğünü ne derece etkilemektedir? Kaybolmaktan korkmalı mıdır insan? Yoksa her kaybolma bir yeni keşif midir?