Yazar "Bademci, Özden" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Anneleri ile ceza infaz kurumlarında kalan 0-6 yaş çocukların yaşam koşullarının ve deneyimlerinin annelerinin bakış açısıyla araştırılması(Toplum Ve Sosyal Hizmet, 2022) Çengelköylü, Ceyda; Bademci, Özden; Çelik, Dilek; Karadayı, Esma FigenErken çocukluk döneminde anneleriyle birlikte ceza infaz kurumunda kalan çocukların olumsuz yaşam koşullarının ve örseleyici deneyimlerinin çocukların gelişimleri üzerindeki kalıcı etkileri bilinmektedir. Türkiye’de 7 kadın ceza infaz kurumunda 0-6 yaş aralığında çocuklarıyla kalan annelerin, anne-çocuk ilişkilerini desteklemek amacıyla psikososyal müdahale programı gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nitel verilerini 68 anne ve 70 çocuk ile yürütülen grup çalışmaları sırasında annelerin paylaşımlarının yazılı kayıtlarını içeren dökümanların fenomenolojik analizi oluşturmaktadır. Analizler sonucunda “çocuklar açısından cezaevinin örseleyici fiziksel koşulları ve sosyokültürel ortamı”, “cezaevinde anne olmak: suçluluk, yetersizlik”, “cezaevi şartlarında büyümek” ve annelerden çocuklarında devam eden “kuşaklaraşırı şiddet kısır döngüsü” temalarına ulaşılmıştır. Annelerin anlatıları ceza infaz kurumlarının örseleyici fiziki ve sosyal koşulları ile bu koşulların çocukların gelişimi üzerindeki olumsuz etkilerini açıkça ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçları ceza infaz kurumunda annesinin yanında kalan çocukların koşullarının ivedilikle ele alınmasını ve çocuğun yüksek yararı göz önünde bulundurularak her çocuk için kapsamlı bir bireysel değerlendirme yapılması, hamileler ve çocuk sahibi olanlar için gözaltı tedbirleri veya farklı uygulamaların tercih edilmesi gerekliliğine dikkati çekmektedir.Yayın Clinical psychology master trainees' perspectives on community-based SL experiences(Hogrefe Ag-Hogrefe Ag Suisse, 2023) Erkol, E.; Bademci, Özden[Abstract Not Available]Yayın Covid-19 Salgınında Sürdürülebilir Eğitim için Üniversite Toplum İşbirliğiyle Okul Temelli Toplum Çalışmaları(2023) Karadayı, Esma Fıgen; Kaya, Buse; Bademci, Özden; Bagdatlı Vural, NarınSOYAÇ Modeli, sosyal adaletin ve eşitliğin sağlanması, eğitime erişim fırsatlarının yaratılması, ayrımcılık ve sosyal dışlanmanın önlenmesi gibi sürdürülebilir gelişim ve eğitimin vazgeçilmez ilkelerini temel almaktadır. Okul terk oranının yüksek ve Roman çocukların çoğunlukta olduğu okullarda okul terkinin önlenmesi, çocukların eğitim hakkının korunması ve aileleri ile birlikte tüm okul yaklaşımıyla desteklenmeleri için SOYAÇ tarafından travma bilgisine dayalı okul temelli toplum çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Bu araştırmanın konusu, İstanbul’da dezavantajlı bölgede bulunan bir ortaokulda 2019-2021 yılları arasında ilçe kaymakamlığı işbirliğiyle önce yüz yüze başlayıp Mart 2020’de Covid-19 küresel salgını nedeniyle çevrimiçi olarak sürdürülen SOYAÇ çalışmalarının çevrimiçi sürecinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesidir. Covid-19 salgın döneminde uzaktan eğitimde öğretmenlerin ve öğrencilerin yaşadıkları güçlükler, öğrencilerin eğitimden kopma riskleri ve kurumlararası koordinasyon eksiklikleri bu araştırmanın temel problemlerini oluşturmaktadır. Bu araştırmada Covid-19 salgınında dezavantajlı çocukların olduğu bir okulda sürdürülebilir eğitim için uygulanan SOYAÇ Modeli çalışmalarına katılan öğretmenlerin bu süreçteki deneyimlerinin ve bakış açılarının anlaşılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma modeline göre yapılan bu araştırmanın deseni, fenomenolojik yaklaşıma dayanmaktadır. Araştırmanın katılımcıları uygulamalı çalışmalara katılan 9 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın verileri odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda SOYAÇ Modeli ile deneyimlenen travma bilgisine dayalı eğitim uygulamalarıyla öğretmenlerin kişisel, mesleki ve kişiler arası ilişkilerde kazanımlar elde ettikleri görülmüştür. Proje süresince farklı disiplinlerden gönüllü insanlarla bir ekip halinde çalışan öğretmenlerin kendilerini güvenli ve destekleyici ilişkiler içinde görmelerinin iyi oluşlarını olumlu yönde etkilediği ve öğrencileriyle ilişkilerinde daha kapsayıcı olabildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmenlerin ve çocukların ders dışında üniversite öğrencileriyle bir araya geldikleri etkinliklerin hem öğretmen öğrenci ilişkilerini güçlendirdiği hem de öğrencileri ve öğretmenleri de bireysel düzeyde destekleyici olduğu ifade edilmiştir. Ekolojik sistem anlayışına, uluslararası, kurumlararası, disiplinlerarası işbirliği ve mevcut kurumlardaki insan gücüne dayanan, fon desteği almadan yürütülen SOYAÇ çalışmaları okul terkinin önlenmesinde sürdürülebilir eğitim ve gelişim hedefleri için uygun bir model olarak önerilmektedir.Yayın The Story of a Baby Born into a Refugee Family as Seen Through Two Years of Infant Observation(CO-ACTION PUBLISHING, 2011) Bademci, Özden…Yayın University-community partnership in working with street children: accounts given by students(Maltepe Üniversitesi, 2014) Bademci, Özden; Karadayı, Figen; Tekin, UğurUp to our day, the isolated stance of the universities from other institutions in the society and from the practicalities of daily life by prioritising academic activities and theoretical directions has been observed to cause the students to distance themselves from the society at large as well as reducing their motivation to education. With the change in the functionality of universities in the society, important changes are being observed in university students who need access to rapidly changing knowledge in order to use it to develop themselves for their professional lives ahead. This is the report of in-depth interviews with university students after the completion of ‘To- gather with Children Project’ (TCP). TCP has been developed in Istanbul and implemented in conjunction with General Directorate of Social Services and Child Protection Agency and applied through one academic year in collaboration with children living in Istanbul streets. General Directorate of Social Services and Child Protection Agency is the core agency responsible for street children and their protection in Turkey. The aim of the study is to determine the contribution of social responsibility projects to the students’ educational gains and personal developments. Findings of the study strongly suggest that taking part in such a project contributes not only the professional development of the students but emotional, social, consequently the quality of higher education.