University-community partnership in working with street children: accounts given by students
Küçük Resim Yok
Tarih
2014
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Up to our day, the isolated stance of the universities from other institutions in the society and from the practicalities of daily life by prioritising academic activities and theoretical directions has been observed to cause the students to distance themselves from the society at large as well as reducing their motivation to education. With the change in the functionality of universities in the society, important changes are being observed in university students who need access to rapidly changing knowledge in order to use it to develop themselves for their professional lives ahead. This is the report of in-depth interviews with university students after the completion of ‘To- gather with Children Project’ (TCP). TCP has been developed in Istanbul and implemented in conjunction with General Directorate of Social Services and Child Protection Agency and applied through one academic year in collaboration with children living in Istanbul streets. General Directorate of Social Services and Child Protection Agency is the core agency responsible for street children and their protection in Turkey. The aim of the study is to determine the contribution of social responsibility projects to the students’ educational gains and personal developments. Findings of the study strongly suggest that taking part in such a project contributes not only the professional development of the students but emotional, social, consequently the quality of higher education.
Yakın zamana kadar üniversitelerin toplumdan uzak bir şekilde akademik çalışmalarını yürüttüğü ve daha çok kuramsal temelli bir yönelimle uygulamadan ve toplumsal gereksinimlerden uzak kaldığı görülmektedir. Öğrencilerin uygulama ile gerçek anlamda tanışmaları genel olarak ancak okuldan mezul olduktan sora iş hayatının içinde olabilmektedir. Üniversitelerin değişen işlevleri ile birlikte, bir an evvel kendilerini geliştirerek iş yaşamın atılmak isteyen öğrencilerin davranışlarında da önemli değişimler gözlemlenmektedir. Bu makale, İstanbul’da bir vakıf üniversitesi öğrencilerinin bir akademik yıl boyunca sokakta yaşayan çocuklarla birlikte etkinliklerde bulundukları ‘Çocuklarla Birlikte Projesinin’ (ÇBP) kuramsal arka planı ile projede görev alan öğrenciler ile proje sonunda yapılan derinlemesine görüşmelerin bulgularını ele almaktadır. İstanbul’da sokakta yaşayan çocuklara hizmet devlet tarafından sağlanmaktadır. ÇBP devletin sokakta yaşayan çocuklara hizmet veren ilgili kurumlarıyla işbirliği içinde yürütülmektedir. Bulgular öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerinde görev almalarının öğrencilerin mesleki donanımlarının yanı sıra duygusal ve sosyal gelişimlerine büyük katkısını öğrenci bakış açısı ile ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçlarında da açıkça görüldüğü gibi kuram ve uygulamanın birleştirilmesi yüksek öğrenimin niteliğini önemli ölçüde arttıracaktır.
Yakın zamana kadar üniversitelerin toplumdan uzak bir şekilde akademik çalışmalarını yürüttüğü ve daha çok kuramsal temelli bir yönelimle uygulamadan ve toplumsal gereksinimlerden uzak kaldığı görülmektedir. Öğrencilerin uygulama ile gerçek anlamda tanışmaları genel olarak ancak okuldan mezul olduktan sora iş hayatının içinde olabilmektedir. Üniversitelerin değişen işlevleri ile birlikte, bir an evvel kendilerini geliştirerek iş yaşamın atılmak isteyen öğrencilerin davranışlarında da önemli değişimler gözlemlenmektedir. Bu makale, İstanbul’da bir vakıf üniversitesi öğrencilerinin bir akademik yıl boyunca sokakta yaşayan çocuklarla birlikte etkinliklerde bulundukları ‘Çocuklarla Birlikte Projesinin’ (ÇBP) kuramsal arka planı ile projede görev alan öğrenciler ile proje sonunda yapılan derinlemesine görüşmelerin bulgularını ele almaktadır. İstanbul’da sokakta yaşayan çocuklara hizmet devlet tarafından sağlanmaktadır. ÇBP devletin sokakta yaşayan çocuklara hizmet veren ilgili kurumlarıyla işbirliği içinde yürütülmektedir. Bulgular öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerinde görev almalarının öğrencilerin mesleki donanımlarının yanı sıra duygusal ve sosyal gelişimlerine büyük katkısını öğrenci bakış açısı ile ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçlarında da açıkça görüldüğü gibi kuram ve uygulamanın birleştirilmesi yüksek öğrenimin niteliğini önemli ölçüde arttıracaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
University education, Social responsibility projects, Collaboration, Street children, Üniversite eğitimi, Sosyal sorumluluk projeleri, İşbirliği, Sokak çocukları
Kaynak
T. C. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bademci, Ö., Karadayı, F. ve Tekin, U. (2014). University-community partnership in working with street children: accounts given by students. T. C. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. s. 134-170.