Yazar "Bilgen, Yahya Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Tıbbi cihaz satınalma sürecine satış personeli, firma ve ürünün etkisi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Bilgen, Yahya Osman; Telli, Sahure GoncaÜretilen malların satılabilmesi için müşteri bulmak ve bulunan müşterinin sadakatini kazanmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak gerekmektedir. Rekabet şartlarının her sektörde olduğu gibi medikal cihaz sektöründe de zorlaşmasından dolayı firmalar müşteri memnuniyetini sürekli kılmaya çalışmaktadırlar. Bunu sağlamak için tedarikçi firma, satış personeli ve ürün nezdinde bir takım çalışmalar gerekmektedir. Buna yönelik olarak çalışmamızda fizik tedavi ve rehabilitasyon cihazları sektöründe yapılan bir anketle müşterilerin cihazları satınalma sürecinde tedarikçi firma, satış personeli ve ürünün bu sürece nasıl etki ettiği ve sözü geçen faktörlerden hangisi ya da hangilerinin müşteri memnuniyetinde etken olduğu araştırılmıştır. Firma, ürün ve satış personeli bölümlerinden oluşan anket soruları sonuçlarına göre her bir bölümün birbiriyle etkileşim içinde olduğu görülmüştür. Firmanın satış öncesi imajı ve satış sonrası müşteri desteği, satılan ürünün kalitesi ve satış personelinin karakteri ve yetenekleri birlikte satınalma sürecine ve müşteri memnuniyetine etki ettiği ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak bu bölümlerden herhangi birini geliştirmek yerine hepsini bir bütün olarak düşünmek gerektiği anlaşılmaktadır.