Tıbbi cihaz satınalma sürecine satış personeli, firma ve ürünün etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Üretilen malların satılabilmesi için müşteri bulmak ve bulunan müşterinin sadakatini kazanmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak gerekmektedir. Rekabet şartlarının her sektörde olduğu gibi medikal cihaz sektöründe de zorlaşmasından dolayı firmalar müşteri memnuniyetini sürekli kılmaya çalışmaktadırlar. Bunu sağlamak için tedarikçi firma, satış personeli ve ürün nezdinde bir takım çalışmalar gerekmektedir. Buna yönelik olarak çalışmamızda fizik tedavi ve rehabilitasyon cihazları sektöründe yapılan bir anketle müşterilerin cihazları satınalma sürecinde tedarikçi firma, satış personeli ve ürünün bu sürece nasıl etki ettiği ve sözü geçen faktörlerden hangisi ya da hangilerinin müşteri memnuniyetinde etken olduğu araştırılmıştır. Firma, ürün ve satış personeli bölümlerinden oluşan anket soruları sonuçlarına göre her bir bölümün birbiriyle etkileşim içinde olduğu görülmüştür. Firmanın satış öncesi imajı ve satış sonrası müşteri desteği, satılan ürünün kalitesi ve satış personelinin karakteri ve yetenekleri birlikte satınalma sürecine ve müşteri memnuniyetine etki ettiği ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak bu bölümlerden herhangi birini geliştirmek yerine hepsini bir bütün olarak düşünmek gerektiği anlaşılmaktadır.
It is obligatory to understand the value of customer satisfaction interms of finding the customers and gain their trust to sell the produced goods. The competion getting though day by day in medical equipment market just like others. This is why companies trying to create sustainable customer satisfaction. In this respect they have to work on suppliers companies, products and sales representative factors. At this project, the survey that applied at physical therapy and rehabilitation field figured out the effects of the products, suppliers and sales persons on medical equipment purchase process and also which of those factors are influence on customer satisfaction. The survey has 3 sections which are supplier, product and sales represantative. According to the shown results each section are connected to each other. The company reputation for pre sales and after sales support capability, product quality ve sales represantative personal skills and abilities both effects on purchasing process and customer satisfaction. As a result focusing for improving to both factors will be more effective instead of single one.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Tıbbi cihaz, Ürün, Müşteri memnuniyeti, Kişisel satış, Medical equipment, Product, Customer satistfaction, Personel selling

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bilgen, Y. O. (2019). Tıbbi cihaz satınalma sürecine satış personeli, firma ve ürünün etkisi / The effects of sales representative, supplier and product to the medical equipment purchasing process (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.