Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Boyraz, Dilek" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    IB okullarında okutulan Türkçe öykü kitaplarının sistem düşüncesi yaklaşımı ile incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Boyraz, Dilek; Nuhoğlu, Hasret
    Bu çalışmanın amacı, Orta Yıllar Programı (Middle Years Programme, MYP) eğitim programında Türkçe derslerinde okutulan ortak öykü kitaplarından biri olan Küçük Prens kitabını sistem düşüncesi araçları ile analiz etmektir. 5., 6. ve 7. sınıf seviyesinde ortak okutulan tek öykü kitabı olan Küçük Prens, sistem düşüncesi araçları ile incelenerek metin analizi yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi modelidir. Küçük Prens kitabının sistem düşüncesi araçları ile analiz edilerek “ESD Kitap Geliştirme ve Değerlendirme Aracı” ile sistem düşüncesi yaklaşımına uygunluk derecesi değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın bir diğer amacı ise, sistem düşüncesi ile öykü kitabı incelemenin Uluslararası Bakalorya (IB) Programı’na olan etkisini araştırmaktır. Sistem düşüncesi araçlarıyla bir öykü kitabı incelemenin IB Öğrenen Profili açısından öğrencilere etkisi ve IB’nin Öğretim ve Öğrenime Yaklaşımları ile hazırlanan ders içeriğine uygunluğu sorgulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin Küçük Prens kitabını sistem düşüncesi araçları ile incelemelerinin IB öğrenen profilinde yer alan becerileri kullanmalarına olumlu bir etkisi olacağı ve IB Öğretim ve Yaklaşımlarını destekler nitelikte olacağı düşünülmektedir. Bu öykü kitabının sistem düşüncesi araçları göz önüne alınarak yazılmadığı ancak öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini kullanarak eleştirel ve yaratıcı okuma ve yazma yaparak sistem düşüncesi araçlarını kullanabilecekleri sonucuna ulaşılmıştır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim