Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Hilal Can" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Affective filter in EFL reading classes: the application readers' theatre
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Demir, Hilal Can; Erdel, Aysu Erdel
    Krashen (1982), “Duyuşsal Filtrenin”, öğrencilerin duyuşsal süzgeç düzeyinin azaltılması gerektiğini savunarak duyuşsal değişkenler ile ikinci dil öğrenme süreci arasındaki ilişkinin bağlantılı olduğunu varsaymaktadır. Bu çalışmada, özellikle, Krashen'nın Duyuşsal Filtre Hipotezi içerisindeki dil kaygısına odaklanmayı amaçlanmıştır. Bu çalışma ayrıca, Yabancı Dilde Okuma Kaygısı üzerinde de durmaktadır. Yabancı dilde okuma kaygısı üzerine yapılan araştırmaların çoğu, yabancı dilde konuşmanın daha stresli olmasından dolayı dinleme ve konuşmaya yönelik çalışmalara odaklanmıştır, oysa yabancı dilde okuma kaygısı üzerine çok az çalışma yapılmıştır (Saito ve diğerleri, 1999; Wu 2011). Macdonald (2009), Okuyucu Tiyatrosu yöntemi kullanılarak okuma akıcılığını geliştirebilmesi için olumlu bir ortam yaratabileceği ve özellikle yabancı dilde okuma kaygısı olan öğrencilerin sınıfta kendilerine güvenmelerine yardımcı olabileceği görüşünü öne sürmektedir. Bu çalışmanın amacı, Okuyucu Tiyatrosunun Türkiye’de Yabancı Diller Yüksekokulunda öğrenim gören Hazırlık Öğrencilerinin İngilizce okuma sınıfında Duyuşsal Filtrenin azaltılmasındaki etkililiğini incelemektir. Okuyucu Tiyatrosu öncesinde öğrencilere yapılan ankette, katılımcıların çoğunun sınıf içerisinde sesli okuma yaptıklarında kaygı hissettiği görülmüş, ancak Okuyucu Tiyatrosu yöntemi kullanıldıktan sonra öğrencilerin yabancı dilde okuma kaygılarında azalma gözlemlenmiştir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim