Affective filter in EFL reading classes: the application readers' theatre

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Krashen (1982), “Duyuşsal Filtrenin”, öğrencilerin duyuşsal süzgeç düzeyinin azaltılması gerektiğini savunarak duyuşsal değişkenler ile ikinci dil öğrenme süreci arasındaki ilişkinin bağlantılı olduğunu varsaymaktadır. Bu çalışmada, özellikle, Krashen'nın Duyuşsal Filtre Hipotezi içerisindeki dil kaygısına odaklanmayı amaçlanmıştır. Bu çalışma ayrıca, Yabancı Dilde Okuma Kaygısı üzerinde de durmaktadır. Yabancı dilde okuma kaygısı üzerine yapılan araştırmaların çoğu, yabancı dilde konuşmanın daha stresli olmasından dolayı dinleme ve konuşmaya yönelik çalışmalara odaklanmıştır, oysa yabancı dilde okuma kaygısı üzerine çok az çalışma yapılmıştır (Saito ve diğerleri, 1999; Wu 2011). Macdonald (2009), Okuyucu Tiyatrosu yöntemi kullanılarak okuma akıcılığını geliştirebilmesi için olumlu bir ortam yaratabileceği ve özellikle yabancı dilde okuma kaygısı olan öğrencilerin sınıfta kendilerine güvenmelerine yardımcı olabileceği görüşünü öne sürmektedir. Bu çalışmanın amacı, Okuyucu Tiyatrosunun Türkiye’de Yabancı Diller Yüksekokulunda öğrenim gören Hazırlık Öğrencilerinin İngilizce okuma sınıfında Duyuşsal Filtrenin azaltılmasındaki etkililiğini incelemektir. Okuyucu Tiyatrosu öncesinde öğrencilere yapılan ankette, katılımcıların çoğunun sınıf içerisinde sesli okuma yaptıklarında kaygı hissettiği görülmüş, ancak Okuyucu Tiyatrosu yöntemi kullanıldıktan sonra öğrencilerin yabancı dilde okuma kaygılarında azalma gözlemlenmiştir.
Krashen (1982) hypothesizes that the ‘affective filter’ captures the relationship between affective variables and the process of second language learning by positing that students’ level of affective filter is required to be decreased. In this study, it is intended to investigate Krashen’s Affective Filter Hypothesis especially focusing on language anxiety. The current paper specifically emphasizes on Foreign Language Reading Anxiety (FLRA). Most research on foreign language anxiety has focused on listening and speaking since speaking in a FL may be more stressful, whereas few studies have been done on reading anxiety (Saito et al, 1999; Wu 2011). Macdonald (2009) posits the view that Readers’ Theatre can improve reading fluency as well as create positive environment, help anxious students to feel self-confident in the classroom. The purpose of the study is to examine the RT’s effectiveness in reducing affective filter in foreign language reading class of Prep students in a university in Turkey. A questionnaire, RT’s application and a focus group interview were employed to observe the RT’s influence on participants. The questionnaire demonstrated that most of the participants feel anxious during reading classes; however, the employment of RT revealed that it helps students decrease much of their anxiety.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Krashen'in hipotezi, Duyuşsal filtre, Yabancı dilde okuma kaygısı, Okuyucu tiyatrosu, Krashen’s hypothesis, Affective filter, Foreign language reading anxiety, Readers’ theatre

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Demir, H. C. (2021). Affective filter in EFL reading classes: the application readers' theatre / İngilizce okuma sınıflarında duyuşsal filtre: okuyucu tiyatrosunun uygulaması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.