Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Cansu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Okul öncesi dönem çocuklarının çalışma belleği ve örüntü becerilerinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Demir, Cansu; Güven, Yıldız
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının çalışma belleği ve örüntü becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu bağlamda, araştırmada çalışma belleği ve örüntü becerileri arasındaki ilişkinin, çocukların cinsiyeti, okul öncesi eğitim alma süresi, çocukların yaşları ve ailenin öğrenim durumu değişkenlerine göre değişip değişmediği de araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bağımsız anaokulu ve anasınıflarına devam eden 60-80 ay aralığında 121 çocuk oluşturmaktadır. Çocukların çalışma belleği ve çalışma belleği alt boyutlarını ölçmek için Ergül, Özgür Yılmaz ve Demir (2018) tarafından geliştirilen “Çalışma Belleği Ölçeği” ve çocukların örüntü becerilerini ölçmek amacıyla Güven, Dibek, Bayındır ve Saçkes (2019) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Örüntü Becerileri Testi” kullanılmıştır. Çocukların demogrofik bilgilerini ölçmek amacı ile de araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizi için istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Çalışma belleği ve örüntü becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde “Spearmen Korelasyon Kat Sayısı testi, değişkenler arasındaki farkların belirlenmesinde “Mann Whitney U” ve “Kruskal Wallis” testi uygulanmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda ise Bonferrroni düzeltmeli Mann Whitney U Testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda çalışma belleği ve çalışma belleği alt boyutları ile örüntü becerileri arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur. Çocukların çalışma belleği ve örüntü becerilerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların çalışma belleği ve örüntü becerileri, anne ve baba öğrenim durumu değişkenine göre önlisans ve üzeri mezun olanların lehine anlamlı bir şekilde farklılık göstermektedir. Çocukların çalışma belleği okul öncesi eğitim süresine değişkenine göre farklılık göstermezken örüntü becerileri okul öncesi eğitim süresi değişkenine göre 1 yıl üzeri okul öncesi eğitim almış çocuklar lehine anlamlı bir farklılık göstermektedir. Çocukların çalışma belleği toplam puanı yaş değişkenine göre 72-80 yaş grubundakilerin lehine anlamlı farklılık gösterirken örüntü becerileri ile yaş değişkeni arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Elde edilen bulgular ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunan masal kitaplarının pedagojik açıdan incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Diktaş, Berna; Demir, Cansu; Dilman, Hakan
    Amaç: Bu araştırmanın genel amacı “Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunan masal kitaplarının pedagojik açıdan incelenmesi”dir. Araştırmada “Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunan masal kitaplarının nitelikleri çocukların gelişimine ve yaş grubuna uygun mudur?” sorusuna yanıt aranmaktadır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim