Yazar "Dilman, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın 21'inci yüzyıl becerileri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Dilman, HakanKüresel ekonomikyapı, sahip olunan bilgitoplumu niteliği,toplumsal sürdürülebilirliğin sağlanmasıve dünyaüzerinde süregidenvar olma mücadelesi, “ben devarım” demeyi kaçınılmazkdıyor. Bunuifade edebilmekve davranışadönüştürmek bilgivebecerileringelecekkuşaklara aklanimasını, mevcut kuşakların dabubecerilerle donatılmasını gerektiriyor...Yayın Alfa kuşağı ile yabancı dil öğretimini yeniden düşünmek(Maltepe Üniversitesi, 2019) Dilman, Hakan21’inci yüzyılın ilk çeyreğinin tamamlanmasına çok az bir sürenin kaldığı şu günlerde, dünyanın pek çok ülkesinde yabancı dil öğretimi, sokaktaki sıradan insandan eğitimcilere hemen herkesin üzerinde kafa yorduğu bir konu olmaya devam ediyor. Özellikle de ekonomik gelişme çabalarının sürdürüldüğü ülkelerde yabancı dil öğretimi hatırı sayılır düzeyde emek ve para harcanan birsorun olmaya devam ediyor.Yayın Covid-19 salgını döneminde uzaktan eğitimle yapılan yabancı dil öğretiminin öğretmenlerce değerlendirilmesi(RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 2022) Dilman, HakanCOVID-19 salgını döneminde uzaktan eğitimle yapılan yabancı dil öğretiminin öğretmenlerce değerlendirilmesi başlıklı bu çalışma İstanbul ilinde kamu ve özel eğitim kurumlarında görev yapan 24 yabancı dil öğretmeninin gönüllü katılımıyla yapılmıştır. Çalışmanın amacı uzaktan eğitim ile yapılan yabancı dil öğretimi sürecinin genel değerlendirmesi, karşılaşılan zorluklar ve sürecin iyileştirilmesi ile ilgili öğretmenlerin görüşlerinin öğrenilmesidir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim ilkeleri ile düzenlenmiş ve öğretmenler ile yüz yüze mülakat yapılarak veriler derlenmiştir. Bu dönemde yabancı dil öğretimi yapan öğretmenlerin değerlendirmeleri uzaktan eğitimin yabancı dil öğretimi için uygun olup olmadığı, öğrencilerin derse katılımları, bu süreçte yapılan ölçme ve değerlendirmenin güvenilirliği, ders işlenişi, konu kapsam, öğrenme ortamı ve teknik alt yapı hususlarında öne çıkmaktadır. Çalışma, uzaktan eğitimin yabancı dil öğretiminin doğal yapısını bozduğu, öğrencilerin sözlü dil kullanım becerilerinin ölçümlemesinin yapılamadığı, bu dönemde yapılan sınavların güvenirliliğinin tartışmalı olduğu, öğretmenlerin çalışma saatlerinin belirsizleştiği, konu kapsamın daha da genişlediği, materyal talebinin arttığı, ev ortamından eğitimin sürdürülmesinin diğer ev ahalisinin de yaşamlarını olumsuz etkilediği, öğrencilerin öğrenme sorumluluklarını yerine getirmedikleri, velilerin bu dönemde daha etkin rol oynaması gerektiği gibi sonuçları ortaya koymuştur. Elde edilen sonuçların eğitim konularında karar vericilere ve uygulayıcıları ile eğitimin diğer paydaşlarına uzaktan eğitimle yabancı dil öğretiminin gelecekteki planlanmasına, icrasına, yapılacak öğretimin ölçümlenmesine, uzaktan eğitime uygun materyal hazırlanmasına, öğrenci ve aile sorumluklarının geliştirilmesine katkıda bulunacağı değerlendirilmektedir.Yayın Effects of studying vocabulary enhancement activities on students' vocabulary production levels(Elsevier, 2014) Dilman, Hakan; Topkaraoğlu, MertThe purpose of this study is to find out the difference between two groups of students as regards to vocabulary production levels. While the students in control group followed the regular curriculum including the second one thousand most frequent words in English, the students in experimental group had a fourteen-week schedule of vocabulary implementation with enhancement activities consisting of the second one thousand most frequent words in English integrated into the regular curriculum. The sampling of the study consists of the students from a vocational school in Yalova. A total of 88 male, second-grade students participated in the study in the academic year of 2010–2011. This study adopted Productive Vocabulary Levels Test (PVT) as an instrument to examine the students' vocabulary production levels. After the implementation period, it was observed that there was a significant difference between the experimental and the control groups in favor of the experimental group in terms of vocabulary production levels.Yayın Elf awareness in English language education(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık, 2017) Toprakoğlu, Mert; Dilman, HakanReform is not an easy process. It is by and large slow and painful. As English proves to be an efficient tool in the international arena, it is essential that the significance of ELF (English as a Lingua Franca) awareness be reconsidered with particular reference to language policy development, syllabus design, and teacher development. It is essentially the skill that L2 learners should acquire to adapt into diverse situations. When the students who learn English as a foreign language in Turkey are considered, it could be seen that the real problem is not the different pronunciations and the different usages of the words but the different varieties of English that they are not aware of. Mostly, L2 learners have a strong desire to speak like a native speaker thus neglect the different usages, dialects and cultural norms of other Englishes. In addition to all these, a strong initiative for an extensive ELF curriculum including the application methods and techniques has yet to be introduced. Language teaching activities are carried out by using either American or British based course books that contain few local elements such as pictures and dialogues sprinkled throughout the chapters for marketing purposes. Sociocultural, local, historical and international aspects of English are mainly neglected. Taking all these into consideration, this study focused on ELF awareness in EFL (English as a Foreign Language) context in terms of language policy development, syllabus design, and teacher development. For this purpose, the study aimed to investigate what Turkish EFL teachers understand about ELF and how ELF-aware they are by means of a crosssectional survey conducted with 19 participants. Semi-structured follow-up interviews were carried out with four instructors for the purpose of obtaining content analysis and thus bolstering the quantitative results to reach more precise conclusions pertaining to ELF awareness. On the whole, the results of the study revealed that although the transition from EFL teacher to ELF practitioner is not an easy task and clearly necessitates time and encouragement, making teachers aware of the ‘plurality of Englishes’ and the importance of multiculturalism proved to be valuable in encouraging them to revise their teaching practices within the new developments in English language teaching.Yayın The impact of vocabulary instruction on vocabulary size levels of students(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2015) Toprakoğlu, Mert; Dilman, HakanThe purpose of this study is to determine the difference between two groups of students as regards to vocabulary size levels after the implementation of vocabulary enhancement activities. While the students in control group followed the regular curriculum including the second one thousand most frequent words in English, the students in experimental group had a fourteen-week schedule of vocabulary implementation with enhancement activities consisting of the second one thousand most frequent words in English integrated into the regular curriculum. The sampling of the study consists of the students from a vocational school in Yalova. A total of 88 male, second-grade students participated in the study in the academic year of 2010–2011. This study adopted Version 1 of the Vocabulary Levels Test (Schmitt, 2000) as an instrument to examine the students' general vocabulary size levels. After the implementation period, it was observed that there was a significant difference between the experimental and the control groups in favor of the experimental group in terms of vocabulary size levels.Yayın THE IMPACT OF VOCABULARY INSTRUCTION ON VOCABULARY SIZE LEVELS OF STUDENTS(2015) Topkaraoğlu, Mert; Dilman, HakanThe purpose of this study is to determine the difference between two groups of students as regards to vocabulary size levels after the implementation of vocabulary enhancement activities. While the students in control group followed the regular curriculum including the second one thousand most frequent words in English, the students in experimental group had a fourteen-week schedule of vocabulary implementation with enhancement activities consisting of the second one thousand most frequent words in English integrated into the regular curriculum. The sampling of the study consists of the students from a vocational school in Yalova. A total of 88 male, second-grade students participated in the study in the academic year of 2010 2011. This study adopted Version 1 of the Vocabulary Levels Test (Schmitt, 2000) as an instrument to examine the students' general vocabulary size levels. After the implementation period, it was observed that there was a significant difference between the experimental and the control groups in favor of the experimental group in terms of vocabulary size levels.Yayın Okul öncesi dönemde yabancı dil öğretiminde yaşanılan sorunlar ve çözümleri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Koyuncuoğlu, Büşra; Er, Egesu; Karabulut, Şeyma; Sokullu, İlkay; Aksoy, Şerife Nur; Uzun, Ayşe; Dilman, HakanAmaç: Çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde yabancı dil eğitimi veren öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara sundukları çözümlerin belirlenmesidir. Yöntem: Okul öncesi eğitim kurumlarında yabancı dil dersi veren öğretmenlerle ve yaşadıkları sorunlarla ilgili görüşlerinin alınması için Türkiye’yi temsil edileceği varsayılarak vakıf ve devlet okul öncesi kurumlarındaki yabancı dil dersi veren öğretmenlere birtakım sorular yöneltilmiş ve alınan cevaplar yazılı olarak kayıt altına alınmıştır. Toplanan verilerden sayısal sonuçlar elde edilip, araştırmanın sonuna sayısal veri olarak eklenmiştir.Yayın Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunan masal kitaplarının pedagojik açıdan incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Diktaş, Berna; Demir, Cansu; Dilman, HakanAmaç: Bu araştırmanın genel amacı “Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunan masal kitaplarının pedagojik açıdan incelenmesi”dir. Araştırmada “Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunan masal kitaplarının nitelikleri çocukların gelişimine ve yaş grubuna uygun mudur?” sorusuna yanıt aranmaktadır.Yayın Sözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisi(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2013) Topkaraoğlu, Mert; Dilman, HakanThe purpose of this study is to determine the impact of vocabulary enhancement activities on the general language proficiency levels of foreign language students. Students in the “control” group followed the regular curriculum which included learning the second one thousand most frequently used words in English; students in the “experimental” group had a fourteen-week schedule of vocabulary enhancement activities which included integrating the same second one thousand words into the regular curriculum. The students sampled were from a vocational school in Yalova. A total of 88 male, second-year students participated in the study in the academic year of 2010–2011. After the implementation period, it was determined by using the Cambridge Quick Placement Test (QPT) Version 1 that the levels of improvement were significantly better for the students in the experimental group.Yayın Uluslararası eğitimde yumuşak bir güç: Konfüçyüs Enstitüleri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Dilman, HakanÇin’in güçlü ekonomik nüfuzu, diğer ülke insanlarının artan bir biçimde Çin dilini öğrenme talebini gündeme getiriyor. Çin yönetimi 2004yılından itibaren Çin dili ve kültürünün öğretilmesi için iki kurumu Konfüçyüs Enstitüleri ile Konfüçyüs Sınıflarını dünyanın dört bir yanında hayata geçirdi.Yayın Uluslararası ilişkilerde eğretileme kullanımı(Milli Savunma Üniversitesi, 2009) Dilman, HakanDil, insan iletişiminin temel öğesidir. Dil, insan duygu ve düşüncelerinin ifade edilmesinin en önemli aracıdır. İnsan dili soyutu anlatmakta daima zorlanmaktadır. İnsanlar bu zorluğun üstesinden eğretileme denilen dil oyunu ile gelmişlerdir. Uluslararası ilişkilerde yapılan değerlendirmelerin de temel amacı alıcıların zihninde somut bir algılama yaratmaktır. Ancak uluslararası ilişkilerde şahit olunan her olayın nedenlerini ve olası sonuçlarını somutlaştırmak her zaman mümkün olamayabilmektedir. Bu nedenle zaman zaman uluslararası ilişkilere yönelik değerlendirmelerde dilden istifade ile soyutun somutlaştırılması yoluna gidilmektedir. Bu bağlamda eğretileme, bu tür uluslararası değerlendirmelerde sıklıkla kullanılmaktadır. Bu nedenle eğretilemenin bilinmesi ve dil farkındalığına sahip olunması önem arz etmektedir.