Sözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2013
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The purpose of this study is to determine the impact of vocabulary enhancement activities on the general language proficiency levels of foreign language students. Students in the “control” group followed the regular curriculum which included learning the second one thousand most frequently used words in English; students in the “experimental” group had a fourteen-week schedule of vocabulary enhancement activities which included integrating the same second one thousand words into the regular curriculum. The students sampled were from a vocational school in Yalova. A total of 88 male, second-year students participated in the study in the academic year of 2010–2011. After the implementation period, it was determined by using the Cambridge Quick Placement Test (QPT) Version 1 that the levels of improvement were significantly better for the students in the experimental group.
Bu çalışmanın amacını, sözcük geliştirme aktivitelerinin iki grup öğrenci arasında genel dil seviyeleri bakımından bir farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda yer alan öğrenciler ek bir kelime çalışmasının yapılmadığı İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren normal müfredatı takip ederken, deney grubundaki öğrenciler ise İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren sözcük geliştirme aktivitelerinin normal müfredata entegre edildiği on dört haftalık programı izlemişlerdir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Yalova ilinde bir meslek yüksek okulunda 2010–2011 eğitim-öğretim yılında ikinci sınıfta öğrenim gören 88 erkek öğrenci oluşturmuştur. Bu çalışmada, Cambridge Hızlı Seviye Belirleme Testinin birinci versiyonu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Uygulamanın ardından, deney grubu ile kontrol grubu arasında, genel dil seviyeleri açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşmuştur.
Bu çalışmanın amacını, sözcük geliştirme aktivitelerinin iki grup öğrenci arasında genel dil seviyeleri bakımından bir farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda yer alan öğrenciler ek bir kelime çalışmasının yapılmadığı İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren normal müfredatı takip ederken, deney grubundaki öğrenciler ise İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren sözcük geliştirme aktivitelerinin normal müfredata entegre edildiği on dört haftalık programı izlemişlerdir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Yalova ilinde bir meslek yüksek okulunda 2010–2011 eğitim-öğretim yılında ikinci sınıfta öğrenim gören 88 erkek öğrenci oluşturmuştur. Bu çalışmada, Cambridge Hızlı Seviye Belirleme Testinin birinci versiyonu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Uygulamanın ardından, deney grubu ile kontrol grubu arasında, genel dil seviyeleri açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşmuştur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
General language proficiency, Vocabulary enhancement activities, Vocabulary teaching, Genel dil seviyesi, Sözcük geliştirme aktiviteleri, Sözcük öğretimi
Kaynak
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
4
Sayı
8
Künye
Topkaraoğlu, M. ve Dilman, H. (2013). Sözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisi / Effects of studying vocabulary enhancment activities on students' general language proficiency levels. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(8), s. 15-29.