Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ercan, Tuba" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Türkiye’de ilkokul öğretmenliğinin rolleri üzerine sosyolojik bir araştırma: Bingöl örneği
    (T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Ercan, Tuba; Özcan, Ufuk
    İnsanlık tarihinde eğitim kadar eski olan ve günümüze kadar gelen bir faaliyet örneği yok gibidir. Eğitme ihtiyacı bir eğitmenin varlığını zorunlu kılarken eğitilen, eğitilenin ailesi ve bu üçlünün toplum içindeki etkileşimi sosyolojinin ilgi alana girecek birçok konu barındırmaktadır. Bu çalışmanın ana olgusu ‘Türkiye’deki ilkokul öğretmenlerinin kendilerine, kendi mesleki rollerine ve meslektaşlarının mesleki rollerine ‘bakış açıları’dır. Bu kapsamda ana olguyu keşfetmenin ve anlamanın yolları aranmıştır. Çalışmanın amacı ise ‘Türkiye’deki ilkokul öğretmenlerinin kendilerine, kendi mesleki rollerine ve meslektaşlarının mesleki rollerine bakış açılarını tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemine göre hazırlanan bu çalışmanın saha verileri Bingöl merkez özel ve devlet ilkokullarında, farklı kamu kurumlarında çalışan ve emekli olan ilkokul öğretmenlerinden elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre ilkokul öğretmenlerinin doğup büyüdüğü sosyal çevrede öğretmene önemli roller biçilmiş ve hâlihazırda öğretmenlik yapan ilkokul öğretmenlerinin de bu rolleri devam ettirdiği gözlemlenmiştir. Katılımcıların tamamı öğretmenliğin saygınlığının bittiği yönünde kanaat getirmiş bunu da maaşa ve devletin öğretmenlerle ilgili yaptığı yanlış uygulamalara bağlamıştır. Araştırma kapsamında öğretmenin saygınlığının bitme nedeninin tarihsel süreç içinde değişime uğradığı ve Cumhuriyetin ilk yıllarında öğretmene verilen vatandaş yaratma görevinin kendisinden alınmış olmasıyla ilişkili olduğu tespitine varılmıştır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim