Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erusta Akaner, Sinem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Korpus kallosum yapısal bozukluğu olan 'Cerebral palsy' tanısı konulmuş bir grup çocuğun gelişim testleri ile incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2002) Madi, Bülent; Erusta Akaner, Sinem; Irmak, Nurdan; Karadağ, Dilek
    Korpus Kallosum (CC) lezyonlarında çok yönlü fizyopatolojik bozuklukların varlığı bilinen bir hakikattır. Araştırmamızla bu konuya yaklaşmak istedik. Amacımız, Metin Sabancı Spastik Çocuklar Merkezine müracaat eden CC vakalarının gelişimlerinin incelenmesi ve takibi yanı sıra, nörolojik bulgular, fizyoterapi ve eğitim tetkikleri ele alınarak, tüm bilgi birikimlerinin ışığında CC grubunu geniş bir yelpazeden tanımaya çalışmak ve bulgular istikametinde tanıyı derinliğine görerek, tedaviye gidebilmektir. Araştırmada denek grubunu 14 kız, 19 erkek 33 CC'ti çocuk oluşturmaktadır. Deneklerin yaş ortalaması M= 4;0 yıl, standart sapması SD= 2:1 yıldır. Yayılım genişliği ise, 9:01 – 0:11 = 8;2 yıIdır. 33 deneğin 17'si geri, 15'i normale yakın, sadece 1'i vasat zekaya sahiptir. Deneklere, Denver Gelişim Testi yanı sıra, zeka testi olarak, 3 ayrı zeka testi vakanın yaşına ve durumuna bağlı olarak uygulanmıştır. ( Khan Zeka Testi, Stanford Binet, Peabody Testi ). Bu test bulguları yanı sıra fizyoterapi, eğitim ve nörolojik bulgular (EEG, MR, BT ) da analize alınmış ve bulguların 3 yıllık takibi yüzde değerler ile ve yaş grupları göz önüne alınarak, grafik halinde belirtilmiştir Genel patern, deneklerimizin normal gelişimlerini geriden takip ettiklerini göstermektedir. İnce Motor faaliyetin bütün yaş gruplarında çok geri olduğu dikkati çekmektedir. 1 yaşında tedaviye alınan çocuğun en fazla dil gelişiminde başarılı olduğu, 2 yaşında tedaviye alınanlarda en hızlı gelişimin KS'de, 3 yaşında tedaviye alınanlarda KM'de iken, 4 yaşında ki deneklerin ise yine dil gelişiminde, KM, IM ve KS'den önde gittiği görülmektedir. Sonuç olarak, bireysel farklılıkların çok görüldüğü bir hastalık grubu olarak, bireysel eksikliklerin saptanıp, eğitim ve tedavinin o istikamette yoğunlaştırılması, tedaviyi hızlandırır kanısındayız,
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Serebral palsi (cp) kardeşli çocukların stres alanları
    (Maltepe Üniversitesi, 2003) Erusta Akaner, Sinem; Karadağ, Dilek; Irmak, Nurdan; Coşkun, Lale; Coşkun, Erkan
    Metin Sabancı Spastik Çocuklar Merkezine devam eden C.P. (Serebral Palsi)'li çocukların normal kardeşlerin stres alanlarını incelemek ve bulguların istikametinde kendilerine destek olmak amacıyla başlatılan bu araştırmada Serebral Palsi'li kardeşli 50 Çocuk Deney Grubu'nu oluşturmakta, onunla eşleştirilmiş 35 kişilik normal kardeşi olan çocuklar ise Kontrol Grubu'nu oluşturmaktadır. Gruplara uygulanan Kahn stres Alanları Testi sonuçlarının "t" anlamlık bulguları, CP'li kardeşi olan çocukların yıpranmışlığının (duygusal yoğunluğunun) istatistiksel anlamlılığa ulaşacak ölçüde olduğunu göstermektedir. Araştırma bulguları ışığında, bu çocuklara, ailelerine ve gerekirse öğretmenlerine Destekleyici Terapi önerilmektedir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim