Yazar "Evcen, Selen Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi dönemde pandemi sürecinde çocukların oyun hakkına ilişkin öğretmen görüşleri(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Evcen, Selen Nur; Zembat, RenginBu araştırma okul öncesi dönemde pandemi sürecinde çocukların oyun oynama haklarının nasıl bir engelle karşılaştığı ve ne gibi düzenlemelerin oluştuğunu ortaya koymak ve “Oyun Hakkına” ilişkin öğretmenlerin görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımına göre tasarlanmış betimsel araştırma modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanmış olan veri toplama aracı ile 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan okul öncesi eğitim kurumları ve pandemi sürecinde bu eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerden amaçlı ve kartopu yöntemi kullanılarak örnekleme seçilmiş 80 öğretmen ile derinlemesine görüşme yapılarak elde edilmiştir. Görüşme sonrası elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Veriler yorumlanırken temalar ve her bir tema için kategoriler oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Öğretmenler oyunu bir hak olarak gördüklerini ve oyun hakkının doğal bir hak olduğunu çocuğun doğası gereği oyun oynadığını belirtmişlerdir. Öğretmenler pandemide oyunun önemini daha fazla fark ettiklerini oyun hakkına önem verdiklerini fakat aniden ortaya çıkan Covid 19 pandemisinde ilk defa karşılaştığımız kısıtlama kapatma ve çeşitli kurallara uymak koşuluyla ancak belirli düzenlemeler yaparak oyuna yer verebildiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler pandemi sürecinde ve öncesinde oyun hakkı ile ilgili bir etkinlik yapmadıklarını ve pandemi koşullarından dolayı eğitim sürelerinin ve bunun sonucu olarak hem oyun sürelerinin kısaldığını hem de sınıf mevcutlarının azaldığını belirtmişlerdir. Öğretmenler pandemi sürecinde çocukların sosyalleşemediklerini ve daha çok bireyselleştiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler pandemi sürecinde öğrenme merkezlerini kapattıklarını oyun materyallerini sınırladıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler pandemi sürecinde okulda çocukların daha çok hareketli koşmalı oyunlar, yarışmalı parkur oyunları, bireysel oyunlar ve öğretmen rehberliğinde kurallı yapılandırılmış oyunları oynamayı tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin geneli pandemi sürecinde çoğunlukla temassız oyunlar tercih ettiklerini ve daha çok sınıf ortamında vakit geçirdiklerini belirtmişlerdir. Covid 19 pandemisi dolayısıyla çocuklar oyun oynamada bir engel ile karşılaşmışlar yeteri kadar ve istedikleri gibi özgürce oyun oynayamamışlardır. Covid 19 pandemi sürecinde çocukların oyun oynama süreleri, oyun alanları, oyun davranışlarında birçok değişiklik ile karşılaşıldığı, oyunlarda maske ve mesafe kurallarına uyma zorunluluğu, sürekli dışarıdan gelen uyarıların ve kısıtlamaların oyunları etkilediklerini ve bunun sonucunda istemeden de olsa çocukların oyun haklarında bir engellenme ile karşılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır.