Yazar "Fer, Seval" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Çocuk ve ergenler için sosyal destek ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması(NWSA, 2009) Cırık, İlker; Oktay, Ayla; Fer, SevalBu çalışmanın amacı, Malecki, Demaray ve Elliot tarafından geliştirilmiş olan “Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Destek Ölçeği”nin Türkçeye uyarlanmasıdır [1]. Çalışma, İstanbul’da bulunan 11 ilköğretim okulunda yürütülmüştür. Çalışmaya ilköğretim 5.,6., 7. ve 8. sınıflardan 754 kız, 763 erkek, toplam 1517 öğrenci katılmıştır. Dilsel eşdeğerlik için yapılan İngilizce ve Türkçe uygulamalarda anlamlı (p=.00, p<.01)korelasyon değerleri bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Bulgular, ölçek maddelerinin her faktörde 12 madde olmak üzere, toplam 5 faktörde toplandığını göstermiştir. Toplam ölçeğin iç tutarlık katsayısının ve madde bırakmalı alfa katsayısının 5. ve 6., 7., 8. sınıflarda .96 olduğu görülmüştür. Toplam ölçeğin düzeltilmiş madde-toplam korelasyonları 5. sınıflarda .36 ile .67 arasında değişirken, 6., 7., 8. sınıflarda .35 ile .63 arasında değişmiştir. Test-tekrar test uygulamaları sonucunda, madde, faktör ve toplam ölçek bazında anlamlı (p=.00, p<.01)korelasyon değerlerine ulaşılmıştır.Yayın Çocuk ve ergenler için sosyal destek ölçeğinin Türkçeye uyarlanması(NWSA Akademik Dergiler, 2011) Cırık, İlker; Oktay, Ayla; Fer, SevalBu çalışmanın amacı, Malecki, Demaray ve Elliot tarafından geliştirilmiş olan “Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Destek Ölçeği”nin Türkçeye uyarlanmasıdır [1]. Çalışma, İstanbul’da bulunan 11 ilköğretim okulunda yürütülmüştür. Çalışmaya ilköğretim 5.,6., 7. ve 8. sınıflardan 754 kız, 763 erkek, toplam 1517 öğrenci katılmıştır. Dilsel eşdeğerlik için yapılan İngilizce ve Türkçe uygulamalarda anlamlı (p=.00, p<.01)korelasyon değerleri bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Bulgular, ölçek maddelerinin her faktörde 12 madde olmak üzere, toplam 5 faktörde toplandığını göstermiştir. Toplam ölçeğin iç tutarlık katsayısının ve madde bırakmalı alfa katsayısının 5. ve 6., 7., 8. sınıflarda .96 olduğu görülmüştür. Toplam ölçeğin düzeltilmiş madde-toplam korelasyonları 5. sınıflarda .36 ile .67 arasında değişirken, 6., 7., 8. sınıflarda .35 ile .63 arasında değişmiştir. Test-tekrar test uygulamaları sonucunda, madde, faktör ve toplam ölçek bazında anlamlı (p=.00, p<.01)korelasyon değerlerine ulaşılmıştır.Yayın İlköğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek düzeyleri(Türk Eğitim Derneği, 2014) Cırık, İlker; Oktay, Ayla; Fer, SevalBu araştırmada, ilköğretim beş, altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek türlerinin sıklık ve önem düzeyi puanlarının, sosyal destek kaynaklarına göre anlamlı bir fark gösterip göstermediği incelenmiştir. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmaya, İstanbul ilindeki 19 ilköğretim okulunun beş, altı, yedi ve sekizinci sınıflarına devam eden 2148 (1068 kız, 1080 erkek) öğrenci katılmıştır. “Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Destek Ölçeği (ÇESDÖ)” ile toplanan veriler, Tekrarlı Ölçümler İçin Anova ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin algıladıkları sosyal destek türlerinin sıklık ve önem düzeyi puanlarının, sosyal destek kaynaklarına (aile, öğretmenler, sınıf arkadaşları, yakın arkadaş, okuldaki diğer insanlar) göre anlamlı bir fark gösterdiği bulunmuştur (p<.05). Bu bulgu, destek kaynağının özelliğine (duygusal yakınlık, tutum, rol, statü) göre öğrencilerin tercih ettikleri destek türlerinin farklılaştığını göstermiştir.Yayın A MODEL EXPLAINING RELATIONSHIPS BETWEEN LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, LEARNING STYLES AND SUCCESS IN READING COMPREHENSION(HACETTEPE UNIV, 2011) Cesur, Mustafa Onur; Fer, SevalIn this study, the model explaining and predicting the relationships between Turkish university preparatory students' (TUPS) language learning strategies (LLS), learning styles (LS) and success in reading comprehension (RCS) was examined. The subjects were 368 university prep class students from 8 different universities in Istanbul, Turkey. The study used the structural equation modeling design. With the aim of identifying the students' LLS and LS, Oxford's (1990) Strategy Inventory of Language Learning, and Cohen, Oxford and Chi's (2001) Learning Style Survey were adapted to Turkish; proven linguisticly equivalent and used to reveal the students' LLS and LS. In order to measure the RCS, the English Language Placement Test was developed by the researcher and used in the study. Model analysis results showed that LLS such as cognitive, memory, compensation and auditory learning style predict and have direct influence on RCS. In conclusion, the model developed in this study explains 23 percent of the variance in TUPS' RCS in foreign language.Yayın Öğrenme stratejileri, stilleri ve yabancı dilde okuma-anlama başarısı arasındaki ilişkiler örüntüsü(2011) Cesur, Mustafa Onur; Fer, SevalBu araştırmada üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin, yabancı dilde okuma anlama başarısı ile öğrenme stili tercihleri ve kullandıkları yabancı dil öğrenme stratejileri arasındaki ilişkileri açıklayıcı ve yordayıcı bir model incelenmiştir. Araştırmaya sekiz üniversiteden 376 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi türünde olan araştırmada, öğrencilerin Öğrenme stillerini belirlemek için Cohen, Oxford ve Chi (2001) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Öğrenme Stilleri Anketi"; dil öğrenme stratejileri kullanımlarını belirlemek üzere, Oxford (1990) tarafından geliştirilen ve yine araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri" uygulanmıştır. Öğrencilerin yabancı dilde okuma anlama başarısı ise araştırmacı tarafından hazırlanan "Yabancı Dil Seviye Sınavı" ile ölçülmüştür. Model analizi çalışmasına göre dil öğrenme stratejileri ve öğrenme stilleri değişkenlerinden sadece bellek stratejileri, bilişsel stratejiler, telafi stratejileri ve işitsel öğrenme stilinin yabancı dilde okuma anlama başarısının anlamlı yordayıcıları olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak araştırmada geliştirilen modelin yabancı dilde okuma anlama başarısındaki varyansm yüzde 23'ünü açıkladığı belirlenmiştir.Yayın Perceived Social Support Levels of Elementary School Students(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2014) Cirik, Ilker; Oktay, Ayla; Fer, SevalIn this study, frequency and importance level of perceived social support types from fifth through eighth graders were investigated to find out if they are significant differences according to social support sources. The study was carried out with the survey model. The sample consists of 2148 students (1068 girls, 1080 boys) attending fifth through eighth grades from 19 elementary schools in Istanbul. Child and Adolescent Social Support Scale (CASSS) was used to collect data. The data was analyzed with Anova for Repeated Measures. It was found that students' perceived frequency and importance level of social support types differed significantly according to the sources (parents, teachers, classmates, close friends, other people in school) of support (p<.05). This finding showed that students prefer different support types according to characteristics (emotional relationship, attitude, role, status) of the source.