Yazar "Furuncu, Duygu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Haber üretim pratikleri bağlamında veri gazeteciliği: Türkiye’deki gazetecilerin veri gazeteciliğine yaklaşımı(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Furuncu, Duygu; Yüce, ErmanTeknolojinin gelişmesi ve yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte bireysel ve kamusal hayatın içerisine yeni kavramlar girmeye başlamıştır. Farklı alanlarda iş yapış şekillerinin değişmesine neden olan açık veri ve büyük veri gibi kavramlar, veri gazeteciliğinin gelişmesine olanak sağlarken, gazetecilerin iş yapış şekillerini de değiştirmiştir. Bu tez çalışmasında Türkiye’de veri gazeteciliğinin tanımı yapılarak veri gazeteciliğinin nasıl uygulandığı, iletişim konusunda uzman akademisyenler ve medya profesyonelleri olan geleneksel, dijital ve bağımsız gazetecilerin bakış açışı üzerinden ele alınmış, Türkiye’de veri gazeteciliği algısının ne olduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu kapsamda ele alınan tezde veri gazeteciliğini anlamak için veri gazeteciliği çevresinde yer alan medya profesyonelleri ve akademisyenlerden oluşan örneklem evrenine sahip toplamda 40 kişi ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Derinlemesine görüşme yönteminin seçilmesinin nedeni gazetecilerin “veri gazeteciliği” kavramını anlayış ve uygulayış şeklini ölçmektir. Araştırma sonucunda, Türkiye’de veri gazeteciliğinin gazeteciler tarafından önemsendiği ve gazeteciliğin geleceğine ilişkin önemli bir başlık olarak görüldüğü anlaşılmıştır. Veri gazeteciliğinin haber üretim sürecinin hemen tüm aşamalarında dikkate değer değişimlere yol açtığı, veri gazeteciliğinde haber üretim sürecini gerçekleştirebilmek için gazetecilerin gazetecilik pratiklerine hâkim oldukları fakat veri gazeteciliğinin bugün için Türkiye’de uygulanırlığının düşük olduğu sonucuna varılmıştır.Yayın ULAŞIMDA QR KOD KULLANIMI: YOLCULAR ÜZERİNDE NİTELİKSEL BİR ARAŞTIRMA(2017) Engin, Yahya; Furuncu, DuyguTeknolojinin gelişmesiyle beraber akıllı telefonlar gündelik hayatta insanların sürekli olarak kullandığı iletişim araçları haline gelmiştir. Yeni iletişim teknolojileri zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın kullanıcılarına farklı imkânlar sunmaktadır. Mobil cihazlardaki bu gelişim, QR kodun kullanımı ile birlikte geleneksel ulaşım hizmetleri yerini dijital interaktif olarak adlandırılan uygulamalara bırakmıştır. Çalışmada meydana gelen bu dönüşüm tarihsel, içeriksel ve teknik boyutlarıyla incelenmiştir. Bu kapsamda ulaşım alanında yolcuların dijital dünyaya nasıl adapte olduğu, QR kod kullanımının son yıllarda hızla yükselişi ele alınıp, uygulamanın ulaşım sektöründe yer alan bilet uygulamalarında nasıl kullanıldığı, avantajları ve dezavantajları incelenmiştir. Araştırma İstanbul ilinde yolcular üzerinde yapıldığından sınırlılık içermektedir. Veriler 20 kişi üzerinde yapılan yarı yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. Görüşme yapılan kişilere yöneltilen sorular sonucunda QR kod bilinirliği, QR kodun kullanım alanları, QR kod kullanım deneyimleri, avantajları, dezavantajları ve ulaşımda kullanımı ölçülmüştür. Katılımcıların %70'inin QR kodu bilet uygulamalarında kullandıkları, %30'unun ise kullanmadıkları ortaya çıkmıştır. QR kodun bilinirliği ulaşım sektöründe daha fazla olmasının yanı sıra birçok farklı alanda da kullanıldığı gözlemlenmiştir. En fazla QR kod kullanımının havayolu ulaşımında olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, QR kod kullanımının ulaşımda olanak sağladığı, bilinirliğini arttırmada ise ulaşım sektörlerinin yetersiz kaldığı saptanmıştırYayın Yeni toplumsal hareketler, küreselleşme ve dijital aktivizm: Gezi Parkı örneği(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Furuncu, Duygu; Ersöz Karakulakoğlu, SelvaBu çalışmada aktivistlerin yeni medyayı kullanma biçimleri ve yeni medyanın toplumsal hareketlerin küreselleşmesine etkisi üzerinde durulmuştur. Dünyada dijital aktivizm örneği olarak ele alınan Arap Baharı, Wall Street'i İşgal Et Hareketi ve Londra İsyanı incelenmiş. Türkiye'de ise Taksim Gezi Parkı örneğinden yola çıkarak yurtdışında Facebook üzerinden Gezi Parkı eylemleri ile ilgili açılan Occupy Gezi New York Action Group, Occupy Gezi- Deutschland, Occupy Gezi- Milano grupları üzerinden dijital hareketlerin yeni medyayı kullanma biçimleri üzerine odaklanılmıştır. Facebook üzerinden ele alınan gruplar Morozov'un yeni medyadan yararlanma stratejileri üzerinden incelenmiştir. Çalışma sonucunda dijital hareketlerin yeni medyayı kullanma biçimleri altında toplumsal hareketlerin küreselleşmesindeki etkisini ortaya koyulmuştur.