Yazar "Irmak, Nurdan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Korpus kallosum yapısal bozukluğu olan 'Cerebral palsy' tanısı konulmuş bir grup çocuğun gelişim testleri ile incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2002) Madi, Bülent; Erusta Akaner, Sinem; Irmak, Nurdan; Karadağ, DilekKorpus Kallosum (CC) lezyonlarında çok yönlü fizyopatolojik bozuklukların varlığı bilinen bir hakikattır. Araştırmamızla bu konuya yaklaşmak istedik. Amacımız, Metin Sabancı Spastik Çocuklar Merkezine müracaat eden CC vakalarının gelişimlerinin incelenmesi ve takibi yanı sıra, nörolojik bulgular, fizyoterapi ve eğitim tetkikleri ele alınarak, tüm bilgi birikimlerinin ışığında CC grubunu geniş bir yelpazeden tanımaya çalışmak ve bulgular istikametinde tanıyı derinliğine görerek, tedaviye gidebilmektir. Araştırmada denek grubunu 14 kız, 19 erkek 33 CC'ti çocuk oluşturmaktadır. Deneklerin yaş ortalaması M= 4;0 yıl, standart sapması SD= 2:1 yıldır. Yayılım genişliği ise, 9:01 – 0:11 = 8;2 yıIdır. 33 deneğin 17'si geri, 15'i normale yakın, sadece 1'i vasat zekaya sahiptir. Deneklere, Denver Gelişim Testi yanı sıra, zeka testi olarak, 3 ayrı zeka testi vakanın yaşına ve durumuna bağlı olarak uygulanmıştır. ( Khan Zeka Testi, Stanford Binet, Peabody Testi ). Bu test bulguları yanı sıra fizyoterapi, eğitim ve nörolojik bulgular (EEG, MR, BT ) da analize alınmış ve bulguların 3 yıllık takibi yüzde değerler ile ve yaş grupları göz önüne alınarak, grafik halinde belirtilmiştir Genel patern, deneklerimizin normal gelişimlerini geriden takip ettiklerini göstermektedir. İnce Motor faaliyetin bütün yaş gruplarında çok geri olduğu dikkati çekmektedir. 1 yaşında tedaviye alınan çocuğun en fazla dil gelişiminde başarılı olduğu, 2 yaşında tedaviye alınanlarda en hızlı gelişimin KS'de, 3 yaşında tedaviye alınanlarda KM'de iken, 4 yaşında ki deneklerin ise yine dil gelişiminde, KM, IM ve KS'den önde gittiği görülmektedir. Sonuç olarak, bireysel farklılıkların çok görüldüğü bir hastalık grubu olarak, bireysel eksikliklerin saptanıp, eğitim ve tedavinin o istikamette yoğunlaştırılması, tedaviyi hızlandırır kanısındayız,Yayın Serebral palsi (cp) kardeşli çocukların stres alanları(Maltepe Üniversitesi, 2003) Erusta Akaner, Sinem; Karadağ, Dilek; Irmak, Nurdan; Coşkun, Lale; Coşkun, ErkanMetin Sabancı Spastik Çocuklar Merkezine devam eden C.P. (Serebral Palsi)'li çocukların normal kardeşlerin stres alanlarını incelemek ve bulguların istikametinde kendilerine destek olmak amacıyla başlatılan bu araştırmada Serebral Palsi'li kardeşli 50 Çocuk Deney Grubu'nu oluşturmakta, onunla eşleştirilmiş 35 kişilik normal kardeşi olan çocuklar ise Kontrol Grubu'nu oluşturmaktadır. Gruplara uygulanan Kahn stres Alanları Testi sonuçlarının "t" anlamlık bulguları, CP'li kardeşi olan çocukların yıpranmışlığının (duygusal yoğunluğunun) istatistiksel anlamlılığa ulaşacak ölçüde olduğunu göstermektedir. Araştırma bulguları ışığında, bu çocuklara, ailelerine ve gerekirse öğretmenlerine Destekleyici Terapi önerilmektedir.Yayın Studying the mental health and the stress areas of the mothers and siblings of the children with cp+(Maltepe Üniversitesi, 2002) Irmak, Nurdan; Karadağ, DilekThe hypnothesis of research claims that there should be deterations in the feelings and the mental health of the mothers and siblings of the children with CP. At the first stage of the study carried out upon the hypnothesis. The depression levels of the mothers of 20 children with CP are determined by applying ZUNG Depression Scale. Accroding to the data obtained it is found that the %25 of the mothers are depressed at an average level. %30 slightly depressed and more than %50 are reqiring clinical treatment. At the second stage, 50 children (M=9 years old R=5-11) consisting 18 girls 32 boys who are siblings of spastic children, are measured with KAHN Stress Scale, and the results compared with a group of normal children selected by matching technique. According to the data obtained (ı teste), it was found that having a brother or a sister wit CP has its tremendous effects on these children. The child with a sister or brother with CP, continously gets less attention than his/her sibling with CP which has its negative effects on the child. Therefore in the center, our purpose is to apply supporting programmers for the mothers, families of the children with CP in general as well as their teachers and, to process the data gathered for their best benefit.