Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kara, Fatma" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Türkiye'de özel yetenek / üstün yetenek alanındaki lisansüstü eğitim tezlerinin incelenmesi (2015-2020)
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Kara, Fatma; Nuhoğlu, Hasret
    Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de özel yetenek alanında 2015-2020 yılları arasında yapılan lisansüstü eğitim tezlerini inceleyerek, alandaki genel durumu ortaya koymaktır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın modeli nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelidir. Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkeziveri tabanından belgesel tarama tekniği kullanılarak ulaşılan 281 adet çalışmaya ait bulgular frekans ve yüzde olarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; yüksek lisans düzeyindeki çalışmaların sayısı daha fazladır. En çok çalışmanın yayımlandığı yıl 2019 olmakla beraber 2020 yılında yayımlanan yüksek lisans tezlerinin sayısında önceki yıllara göre düşüş saptanmıştır. İstanbul ve Ankara en fazla çalışmanın yapıldığı illerdir. Çalışmaların büyük kısmı Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalına aittir. “Özel yeteneklilerin eğitimi”, “Özel yeteneklileri tanımlama ve özellikleri” konuları ağırlıklı olarak çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemi en çok kullanılan yöntemdir ancak aynı oranda araştırma yöntemini belirtmeyen çalışmalar mevcuttur. Karma araştırma yöntemi kullanımı ise oldukça düşüktür. Çalışmaların büyük kısmı ilişkisel tarama modeli ile yapılmıştır. En fazla sayıda çalışma “öğrenci” örneklemi ile yapılırken “ortaokul” en çok çalışma yapılan eğitim kademesidir. “Okul öncesi” ve “lise” eğitim kademeleri ile yapılan çalışmaların oldukça az sayıda olması dikkat çekmiştir. 1-20 aralığındaki örneklem büyüklüğü ağırlıklı olarak tercih edilmiştir. En çok işe koşulan veri toplama aracı ölçektir ve t-testi en sık kullanılan veri analiz tekniğidir. Ulaşılan bulgular yorumlanarak alana katkı sağlamak üzere öneriler sunulmuştur.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim