Yazar "Karasulu, Meltem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Examination of occupational resilience beliefs of in-service and pre-service early childhood educaiton teachers according to different variables(Platform and Workflow by OJS/PKP, 2018) Dönmez, Özlem; Karasulu, Meltem; Aşantoğrul, SerayOccupational resilience contributes teachers to adapt difficult conditions of teaching, to deal with obstacles and to maintain professional commitment. The purpose of this research is to compare the occupational resilience beliefs of early childhood education teachers and preservice teachers. In accordance with this purpose, whether there is a significant difference between the occupational resilience beliefs of teachers and pre-service teachers, whether there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of teachers according to their seniority and whether there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of pre-service teachers according to type of university, the relational screening model has been used. The data is collected from 275 participants via Occupational Resilience Beliefs Scale for Teacher Candidates. As the results of statistical analysis, there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of early childhood education teachers and pre-service early childhood education teachers in favor of early childhood education teachers. On the other hand, there is no significant difference in the occupational resilience beliefs of teachers according to their seniority. There is no significant difference in the occupational resilience beliefs of pre-service teachers according to the type of university. The findings are discussed in the framework of the relevant literature.Yayın EXAMINATION OF OCCUPATIONAL RESILIENCE BELIEFS OF INSERVICE AND PRE-SERVICE EARLY CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS ACCORDING TO DIFFERENT VARIABLES(2018) Zembat, Rengin; Aşantoğrul, Seray; Karasulu, Meltem; Dönmez, ÖzlemOccupational resilience contributes teachers to adapt difficult conditions of teaching, to deal with obstacles and to maintain professional commitment. The purpose of this research is to compare the occupational resilience beliefs of early childhood education teachers and preservice teachers. In accordance with this purpose, whether there is a significant difference between the occupational resilience beliefs of teachers and pre-service teachers, whether there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of teachers according to their seniority and whether there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of pre-service teachers according to type of university, the relational screening model has been used. The data is collected from 275 participants via Occupational Resilience Beliefs Scale for Teacher Candidates. As the results of statistical analysis, there is a significant difference in the occupational resilience beliefs of early childhood education teachers and pre-service early childhood education teachers in favor of early childhood education teachers. On the other hand, there is no significant difference in the ccupationalresilience beliefs of teachers according to their seniority. There is no significant difference in the occupational resilience beliefs of pre-service teachers according to the type of university. The findings are discussed in the framework of the relevant literature.Yayın Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejilerin incelenmesi(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2018) Dönmez, Özlem; Aşantoğrul, Seray; Karasulu, Meltem; Bal, EmrahÇocuğun okulla karşılaştığı ilk eğitim basamağı olan okul öncesi dönemde eğitimin hedefi öğrenci davranışlarının oluşturulmasıdır. Bu davranışların oluşmasını sağlayan, öğrencilerin motivasyonunu ve ilgisini arttıran, sorumluluk sahibi bireyler yetiştiren kaliteli bir eğitim sistemi büyük ölçüde sınıf yönetiminin kalitesine bağlıdır. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejileri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejiler öğretmenlerin yaşına, öğrenim durumuna, kıdemine, çalıştığı kurumun türüne, öğretmenlik statüsüne, sınıf mevcuduna, sınıfta kaynaştırma öğrencisi bulunup bulunmamasına ve görev yaptığı ile göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği ilişkisel tarama modeli kullanılarak incelenmiştir. Çalışmaya 90 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veriler, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışlara Karşı Kullandığı Stratejileri Belirleme Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Toplam puan üzerinden yapılan istatistiksel analizler sonucunda sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejiler öğretmenlerin yaşına, öğrenim durumuna, kıdemine, çalıştığı kurumun türüne, öğretmenlik statüsüne, sınıf mevcuduna, sınıfta kaynaştırma öğrencisi bulunup bulunmamasına ve görev yaptığı ile göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ölçeğin alt boyutları incelendiğinde; öğretmenlerin yaşına göre Öğretmen Etkililiği alt boyutunda 31 ve üzeri yaş lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin kıdemine göre; Öğretmen Etkililiği ve Davranış Değiştirme Modeli alt boyutlarında 6 ve üzeri yıl lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin çalıştığı kurumun türüne göre; Gerçeklik Terapisi ve Davranış Değiştirme Modeli alt boyutlarında özel okul ve Güvengen Disiplin Modeli alt boyutunda devlet okulu lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin öğretmenlik statüsüne göre; Güvengen Disiplin Modeli alt boyutunda kadrolu öğretmenler lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin sınıflarında kaynaştırma öğrencisi bulunup bulunmamasına göre; hiçbir alt boyutta fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin çalıştığı ile göre; Davranış Değiştirme Modeli alt boyutunda İstanbul lehine anlamlı bir fark görülmüştür, diğer alt boyutlarda farklılık bulunmamıştır. Elde edilen bulgular, ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır.