Yazar "Kaya, Alican" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın İlköğretim öğrencilerinin anne - babalarının çocuk yetiştirme tutumlarının kişilik özelliklerine göre değişkenliğinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Kaya, Alican; Kirazoğlu, Cem?lköğretim öğrencilerinin anne - Babalarının Çocuk Yetistirme tutumlarının Kisilik özelliklerine göre değiskenliğinin incelendiği bu arastırmada yas, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, oturdukları evin özelliği gibi bağımsız değiskenler ele alınmıstır. Arastırmada kisisel bilgilerin toplanması için arastırmacı tarafından olusturulan anket formu, anne ve babaların tutumlarını ölçmek için "Aile hayatı ve Çocuk yetistirme Ölçeği (PAR?) " ve kisilik özelliklerin incelemek amacıyla da "Adjective Check list (ACL) " kullanılmıstır. Uygulama ?stanbul Besiktas ?lçesinde Milli Eğitim ?l Müdürlüğünden izin alınarak Besiktas Nimetullah Mahruki ?lköğretim Okulu ve ?smail Tarman ?lköğretim Okulunda ilköğretim öğrencilerinin anne ve babaları ile gerçeklestirilmistir. Verilerin çözümlenmesinde değiskenlere göre PAR? Ölçeğinin alt boyut puanlarının farklılıklarını belirlemek üzere hipotez testleri yapılmıstır. Bağımsız değiskenlerin iki kategoriden olustuğu ve dağılımların normal olduğu durumlarda hipotez testi olarak iliskisiz grup "t" testi kullanılmıstır. Bağımsız değiskenin ikiden daha fazla kategoriye ayrıldığı durumlarda PAR? ölçeği alt boyut toplam puanlarının farklılıklarını belirlemek üzere tek yönlü varyans analizi (ANOVA) analizleri yapılmıstır. Arastırmanın üçüncü veri toplama aracı olan ACL ile PAR? arasındaki iliskileri belirlemek üzere Regresyon Analizleri kullanılmıstır. Arastırma kapsamında elde edile tüm sonuçlar çift yönlü olarak sınanmıs ve anlamlılık düzeyi en az 0,05 olarak kabul edilmistir. Ayrıca 00,01 ve 00,001 düzeyinde anlamlı çıkan sonuçlar ayrıca tablolarda gösterilmistir. Arastırmanın tüm istatistiksel analizleri SPSS for Windows paket program ile yapılmıstır. Yapılan Arastırmalar Sonucunda anne babaların yas değiskenine göre asırı koruyuculuk ve baskı disiplin alt boyutlarında; Eğitim Düzeyi değiskeni ile Asırı koruyuculuk, demokratiklik, Ev Kadınlığını Ret, Karı - Koca Geçimsizliği ve Baskı Disiplin Alt boyutlarında; Çocuk Sayısı değiskenine göre Asırı koyuculuk alt boyutlarında anlamlı farklılıklar bulunmustur. Yapılan analizler sonucunda PAR? ölçeğinin Asırı koruyucu alt boyutu ile kisilik özellikleri arasında yanlızca saldırganlık özelliği arasında negatif bir iliski söz konusudur. Demokratiklik alt boyutuna bakıldığında yakınlık özelliği ve kadınsı özellikler ile pozitif yönde Evkadınlığını reddetme boyutunda yaratıcılık ile negatif basarma ve otokontrol özelliği arasında pozitif iliski söz konusurdur. Karı koca geçimsizliği alt boyutuna bakıldığında basarma kisilik özelliği ile pozitif iliski söz konusudur. Son alt boyut olan Baskı ve Disiplin alt boyutuna bakıldığında liderlik özellikleri ile pozitif yönde iliski basarma özelliği ile negatif yönde bir iliski söz konusudur.