Yazar "Kaya, Beyzanur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın 60-72 aylık çocukların görsel algı gelişimleri ile erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkinin ve oyuncak tercihlerinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Kaya, Beyzanur; Doğan, HandanBu araştırmada 60-72 aylık çocukların görsel algı gelişimleri ile erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkinin ve oyuncak tercihlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. 60-72 aylık çocukların görsel algı gelişimleri ile erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkinin ve oyuncak tercihlerinin incelendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2021-2022 yılı eğitim öğretim yılı içerisinde Edirne ili Merkez ilçesinde yaşayan, Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 6 resmi okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 ay arası 104 çocuk ile çalışma grubunda yer alan çocukların ebeveynleri ve öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada; Demografik Bilgi Formu, Öğretmen Formu, Erken Okuryazarlık Testi (EROT), Frostig Görsel Algı Testi veri toplama araçları kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik tekniklerden Pearson Korelasyon analizi ve Frekans analizleri, Tek Faktör Varyans Analizi (ANOVA), Bağımsız İki Grup Arası Farkların Testi (independent samples t-test) kullanılmıştır. Yapılan istatistik analizler sonucunda görsel algı gelişimi ile erken okuryazarlık becerileri arasında ilişki bulunmuştur. Görsel algı gelişimi anne eğitim düzeyine, baba eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Erken okuryazarlık becerileri anne eğitim düzeyine, baba eğitim düzeyine, kitap okumaya başlanma yaşına göre anlamlı farklılık göstermektedir. Görsel algı gelişimi ile en çok tercih edilen oyuncak türü arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır.