Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Keskin, Banuhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    “Öğretmene göre yaratıcı, gerçekten yaratıcı mı?” 48-72 aylık çocukların resim tamamlama etkinliklerinin incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2019) Keskin, Banuhan; Keskin, Melise; Döner, İlknur; Tunçeli, Hilal İlknur
    Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için, yaratıcılığı bir şeyler yapmanın bir yolu olarak görmek faydalı olabilir. Yaratıcılık, doğru ya da yanlış cevaplar yerine yalnızca olasılıkların bulunduğu bir dünyayı farklı açılardan görmenin bir yoludur. Çocuklar yaratıcılıklarını kullanarak, yeni fikirler üretirler, bir şeyler yapmanın farklı yollarını denerler, sınırları yıkarlar ve problem çözerler. Fantastik fikirler üretirler veya hayal kurarlar. Bu dönemdeki çocukların yaratıcılıklarının desteklenmesi ve onlara uygun eğitim ortamının sağlanması durumunda, çocuğun kendisine özgü bir şeyler yapmasına olanak sağlar(Yıldız Bıçakçı,2018: s.7). Bu çalışmanın amacı 48- 72 aylık okul öncesi dönem çocuklarının öğretmenleri tarafından değerlendirilen yaratıcılık düzeyleri ile çocukların resim tamamlama etkinliği kapsamında ortaya koydukları ürünlerinin yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Sakarya ilinde yer alan ve kolay ulaşılabilirlik ilkesine göre seçilen 3’ü bağımsız 1’i ortaokul bünyesinde olan 4 okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-72 aylık 84 çocuk ve 4 öğretmenden oluşmaktadır. Nitel olarak tasarlanan araştırmada elde edilen veriler doküman analizi yoluyla incelenecektir. Veri toplama aracı olarak; öğretmenlere araştırmacılar tarafından geliştirilen 5’li likert tipinde her bir öğrencisinin yaratıcılık düzeyini ‘1 en az’ ‘5 en çok’ şekilde değerlendirme imkanı sunan öğretmen formu ile çocuklarla yapılacak olan resim tamamlama etkinliğini değerlendirme formu kullanılacaktır. Çocukların resim tamamlama etkinliği kapsamında ortaya koydukları ürünleri; renkler, nesne sayısı, ayrıntılara yer verme düzeyi, orijinallik kriterlerine göre puanlanarak değerlendirilecektir. Çalışmadan elde edilen bulgular literatür desteği ile tartışılarak 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Kongre’sinde sunulacaktır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim