“Öğretmene göre yaratıcı, gerçekten yaratıcı mı?” 48-72 aylık çocukların resim tamamlama etkinliklerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için, yaratıcılığı bir şeyler yapmanın bir yolu olarak görmek faydalı olabilir. Yaratıcılık, doğru ya da yanlış cevaplar yerine yalnızca olasılıkların bulunduğu bir dünyayı farklı açılardan görmenin bir yoludur. Çocuklar yaratıcılıklarını kullanarak, yeni fikirler üretirler, bir şeyler yapmanın farklı yollarını denerler, sınırları yıkarlar ve problem çözerler. Fantastik fikirler üretirler veya hayal kurarlar. Bu dönemdeki çocukların yaratıcılıklarının desteklenmesi ve onlara uygun eğitim ortamının sağlanması durumunda, çocuğun kendisine özgü bir şeyler yapmasına olanak sağlar(Yıldız Bıçakçı,2018: s.7). Bu çalışmanın amacı 48- 72 aylık okul öncesi dönem çocuklarının öğretmenleri tarafından değerlendirilen yaratıcılık düzeyleri ile çocukların resim tamamlama etkinliği kapsamında ortaya koydukları ürünlerinin yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Sakarya ilinde yer alan ve kolay ulaşılabilirlik ilkesine göre seçilen 3’ü bağımsız 1’i ortaokul bünyesinde olan 4 okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-72 aylık 84 çocuk ve 4 öğretmenden oluşmaktadır. Nitel olarak tasarlanan araştırmada elde edilen veriler doküman analizi yoluyla incelenecektir. Veri toplama aracı olarak; öğretmenlere araştırmacılar tarafından geliştirilen 5’li likert tipinde her bir öğrencisinin yaratıcılık düzeyini ‘1 en az’ ‘5 en çok’ şekilde değerlendirme imkanı sunan öğretmen formu ile çocuklarla yapılacak olan resim tamamlama etkinliğini değerlendirme formu kullanılacaktır. Çocukların resim tamamlama etkinliği kapsamında ortaya koydukları ürünleri; renkler, nesne sayısı, ayrıntılara yer verme düzeyi, orijinallik kriterlerine göre puanlanarak değerlendirilecektir. Çalışmadan elde edilen bulgular literatür desteği ile tartışılarak 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Kongre’sinde sunulacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Yaratıcılık, Çocuk resimleri, Okul öncesi eğitim, Iraksak düşünme

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Keskin, B., Keskin, M., Döner, İ. ve Tunçeli, H. İ. (2019). “Öğretmene göre yaratıcı, gerçekten yaratıcı mı?” 48-72 aylık çocukların resim tamamlama etkinliklerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.