Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Keskin, Tuba" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    İlköğretim okullarındaki öğrencilerin akran zorbalığının benlik saygısıyla ilişkisi
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Keskin, Tuba; Polat, Oğuz
    Bu araştırma ilköğretim okullarındaki öğrencilerin akran zorbalığı ve benlik saygıları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini İstanbul ilindeki okullarda okuyan ilköğretim 6. ve 7. Sınıf öğrencileri oluştururken, araştırma grubunu, İstanbul Anadolu yakasındaki iki devlet, iki özel ilköğretim okullarındaki 6. ve 7.sınıflarda eğitim görmekte olan öğrencilerden, basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş 200 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak `Zorbalık Eğilimi Ölçeği', `Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği' ve demografik özellikleri öğrenmek için bireyi tanıma formu kullanılmıştır. Araştırmada toplanan anket cevapları SPSS for Windows 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir ve yorumlanmıştır. Analiz yöntemleri olarak Faktör Analizi, Korelâsyon ve Regresyon analizleri kullanılmıştır. Demografik özelliklerle de değişkenlerin fark testleri Varyans analizi ve t-testi ile yapılmıştır. Araştırmadaki tüm istatiksel işlemler .%95'lik güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirildi. Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde, zorbalık eğilimi toplam puanı ile benlik saygısı seviyesi değerleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır (0,286). Yani benlik saygısı seviyesi yüksek olan kişilerde akran zorbalığı toplam puanı da fazla olmaktadır. Cinsiyette erkek olma akran zorbalığı toplam puanını pozitif yönde etkilemektedir. Yani katılımcıların erkek olması akran zorbalık puanının yüksek olmasına yol açmaktadır. Okul değişkeninde ise katılımcıların devlet okulunda okuması zorbalık puanını negatif etkilemiştir. Yani katılımcıların özel okulda okuması zorbalık eğilimini yükseltmektedir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim