Yazar "Kudun, Suna" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile okula uyum tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Kudun, Suna; Gürel, Ecem; Acar, İbrahim Hakkı; Uçuş Güldalı, ŞükranAmaç: Duygusal düzenleme, kişinin amaçlarına göre duygularını yönetebilmesi, kontrol edebilmesi anlamına gelmektedir. (Gross ve Thompson, 2007). Olumsuz duyguların düzenlenmeye başladığı dönem okul öncesi dönemdir. Anne-bebek iletişiminden başlayarak duyguların tanınması, kontrol edilmesi ve düzenlenmesi becerileri zamanla gelişmektedir. (Eisenberg ve Valiente, 2004). Çocukların duygu düzenleme becerileri ile okula uyumu arasında ilişki vardır. Park ve Kang (2005) araştırmalarında çocukların duygu düzenlemesi ve okul uyumunun anlamlı bir şekilde ilişkili olduğu bulmuştur. Duygularını düzenleyebilen çocuklar düzenleyemeyen akranlarına göre okula daha iyi uyum sağlayabilmektedir. Çocukların duygularını düzenlemesi onların okula uyumuna katkısı düşünüldüğünde, bu araştırmanın amacı okul öncesi kurumlara devam eden çocukların duygu düzenleme becerileri ile onların okula uyum tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.