Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile okula uyum tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Duygusal düzenleme, kişinin amaçlarına göre duygularını yönetebilmesi, kontrol edebilmesi anlamına gelmektedir. (Gross ve Thompson, 2007). Olumsuz duyguların düzenlenmeye başladığı dönem okul öncesi dönemdir. Anne-bebek iletişiminden başlayarak duyguların tanınması, kontrol edilmesi ve düzenlenmesi becerileri zamanla gelişmektedir. (Eisenberg ve Valiente, 2004). Çocukların duygu düzenleme becerileri ile okula uyumu arasında ilişki vardır. Park ve Kang (2005) araştırmalarında çocukların duygu düzenlemesi ve okul uyumunun anlamlı bir şekilde ilişkili olduğu bulmuştur. Duygularını düzenleyebilen çocuklar düzenleyemeyen akranlarına göre okula daha iyi uyum sağlayabilmektedir. Çocukların duygularını düzenlemesi onların okula uyumuna katkısı düşünüldüğünde, bu araştırmanın amacı okul öncesi kurumlara devam eden çocukların duygu düzenleme becerileri ile onların okula uyum tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Duygu düzenleme, Okula uyum, Okul öncesi çocuklar, Öğretmenler

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kudun, S., Gürel, E., Acar, İ. H. ve Uçuş Güldalı, Ş. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile okula uyum tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.