Yazar "Omrak, Cansu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi dönem çocuklarının bağlanma örüntüleri ve duygu düzenleme becerilerinin teknoloji kullanımıyla ilişkisi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02) Omrak, Cansu; Pur Karabulut, İpek GüzideAraştırmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların bağlanma, duygu düzenleme ve teknoloji kullanımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 3-6 yaş arası 45 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Oyuncak Öykü Tamamlama Testi (OÖTT), Duygu Düzenleme Ölçeği (DDÖ) ve teknolojik aletlerin kullanımına dair soruların da dahil olduğu demografik bilgi formu kullanılmıştır. Okul öncesi dönemdeki çocukların bağlanma örüntüleri ve duygu düzenleme becerileri ile hem çocukların hem de ebeveynlerin teknolojik aletleri kullanım süreleri ve sebepleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Katılımcı sayısı nedeniyle non-parametrik analizler uygulanmıştır. Spearman Sıra Farkları Korelasyon analizi sonuçlarına göre bağlanma örüntüsü ile annenin ve çocuğun televizyon izleme süresi, çocukların ilk teknolojik alet kullandıkları ay ve çocukların günde toplam teknolojik alet kullanım süreleri arasında; duygu düzenleme ile de çocukların günde toplam teknolojik alet kullanım süreleri arasında; teknoloji kullanımına dair veriler incelendiğinde ise annenin bilgisayar / tablet kullanım süresi ile çocukları bilgisayar / tablet kullanım süresi arasında ve annenin günde televizyon izleme süresi ile çocukları toplam teknolojik alet kullanım süreleri arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Sonuç olarak teknoloji kullanım süresinin artışı ile duygu düzenleme becerisinin ve güvenli bağlanma puanın azaldığı görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular ilgili literatür ile tartışılmıştır.