Yazar "Onsekiz, Serenay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Üniversite öğrencilerinde flört şiddeti ve bilişsel duygu düzenleme ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi / An examination of some variables related to dating violence and cognitive emotion regulation in university students(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Onsekiz, Serenay; Pekşen Süslü, DemetBu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinde flört şiddeti ve bilişsel duygu düzenleme ile ilişkili bazı değişkenleri incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma grubunu, Maltepe Üniversitesi’nde lisans düzeyinde öğrenim görmekte olan 18-25 yaş aralığında 424 üniversite öğrencisi (266 kadın, 158 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşları 18-25 arasında değişmektedir (Ort.=21.5, S=2.29). Veri toplamada; Flört Şiddeti Ölçeği, Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde Mann-Whitney U, Kruskall Wallis, Bağımsız Örneklem T testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) ve Spearman Koralasyon uygulanmıştır. Araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre, kadınların fiziksel şiddet ve duygusal şiddet puanlarının, erkeklerin ise cinsel şiddet ve kontrol davranışı puanlarının anlamlı olarak daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında, romantik ilişki süresi 6 yıl ve üzeri olan öğrencilerin flört şiddeti ve kontrol davranışı düzeylerinin, romantik ilişki süresi 1-3 yıl olan öğrencilerden anlamlı olarak daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan, bilişsel duygu düzenlemede kadın öğrencilerin ruminasyon düzeylerinin erkek öğrencilerden anlamlı olarak daha yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Bunun yanında, güncel romantik ilişkisi olmayan öğrencilerin kabul, felaketleştirme ve diğerlerini suçlama puanlarının güncel romantik ilişkisi olan öğrencilerden anlamlı olarak daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, romantik ilişki süresi 6 yıl ve üzeri olan öğrencilerin kendini suçlama düzeylerinin, romantik ilişki süresi 3-5 yıl olan öğrencilerden anlamlı olarak daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada son olarak flört şiddeti ile bilişsel duygu düzenleme arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Buna göre bilişsel duygu düzenlemenin felaketleştirme ve diğerlerini suçlama boyutları ile flört şiddetinin tüm boyutları arasında pozitif ve anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında, kabul ve ruminasyon ile duygusal şiddet arasında pozitif, olumlu yeniden değerlendirme ile cinsel şiddet arasında negatif, perspektife sokma ile kontrol davranışı arasında pozitif ilişkilerin olduğu belirlenmiştir.