Yazar "Oskaybaş, Kader" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın The Effects of Burnout on Organizational Commitment in Logistics Sector(2014) Yener, Dursun; Oskaybaş, Kader; Dursun, TolgaBurnout is a psychological syndrome that reduces people's motivation, job satisfaction and organizational commitment. People whose jobs are related with human interaction are usually exposed to burnout. In the literature, three dimensions of burnout were defined as emotional exhaustion, depersonalization and reduced personal accomplishment. In this study antecedents (cynicism, role ambiguity, role conflict and organizational justice) and consequences (job satisfaction, organizational commitment) of burnout were determined in logistics sector which has never been analyzed before in Turkey. Sample size of the study was 420 and judgment sampling method was used. As a result, it was found that antecedents of burnout except organizational justice are positively correlated with burnout factors, and burnout is negatively correlated with its consequences.Yayın HEDONISM, MATERIALISM AND CONSUMER BOYCOTTS PARTICIPATION(2014) Dursun, Tolga; Yener, Dursun; Oskaybaş, KaderTüketici boykotları, tüketici davranışlarının örneklerinden biridir. Tüketiciler çeşitli nedenlerle işletmelere karşı boykot faaliyetlerinde bulunabilirler. Boykotlara katılıma konusunda her birey birbirlerinden farklı motivasyonlara sahiptir. Tüketici boykotları, tüketicilerin fedakârlıkta bulunmasını gerektirmektedir. Materyalizm ve hedonizm ise tüketici davranışlarında önemli konular olmakla beraber kişisel zevklerin fedakârlığı anlamında boykotların zıddıdır. Bu çalışmada toplam 519 kişiden oluşan bir örnek kütle üzerinden materyalizm, hedonizm ve tüketici boykotlarına katılım arasındaki ilişki istatistiksel olarak analiz edilmiş ve sonuç olarak boykot katılımı ile materyalizm ve hedonizm kavramlarının negatif, materyalizm ve hedonizm kavramlarının ise kendi içinde pozitif ilişkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Tüketici boykotları, tüketici davranışları alanında özellikle son yıllarda önemi hızla artan çalışma konularından biri haline gelmiştir. Tüketici boyutları, tüketicilerin belirli bir marka, ürün, şirket veya tümüyle bir ülkeyi, ürettikleri ürünleri satın almama yöntemiyle cezalandırdıkları veya kendi istedikleri uygulamaları gerçekleştirmeye zorladıkları bir tüketici tercihidir. Tüketici boykotlarını diğer faaliyetlerden ayıran bir takım ortak özellikler bulunmaktadır. İlk olarak boykotlar bir anti-tüketim olgusu içermektedir. Bu nedenle boykota katılan tüketiciler normal şartlar altında kullandıkları, hatta kullanmaktan keyif aldıkları ürünleri satın almaktan vazgeçerek kendileri adına önemli bir fedakârlıkta bulunmaktadırlar. Tüketici boykotlarının bir diğer özelliği ise planlı bir faaliyet olmasıdır. Planlama yapılabilmesi için gerekli olan en önemli şart ise boykota katılanların veya katılmaya niyeti olan tüketicilerin boykotu düzenleyen ve öncülük eden kişi veya kurumların direktiflerine uygun olarak hareket etmeleri gerekliliğidir. Boykotların başarısı ancak toplu olarak aynı hedef doğrultusunda hareket edilmesi ile mümkün olabilmektedir. Boykotların tarihi kökeni 19. yüzyılın sonlarına kadar ulaşmaktadır. Başlangıçta işçilerin haklarının korunmasına yönelik olarak ortaya çıkmış olan boykot kavramı zaman içerisinde politik ve ekonomik birçok amaca ulaşabilmek için insanların sıklıkla başvurdukları yöntemler arasında yerini almıştır. Boykotlar yapılış amaçlarına göre birçok farklı başlık altında gruplandırılabilmektedir. Bu sınıflandırmalardan en sık kullanılan yönteme göre boykotlar pazarlama boykotları ve politik boykotlar olarak birbirinde ayrılmaktadırlar. Pazarlama boykotları ile hedef alınan işletmelerin bir takım uygulamalardan vazgeçmeleri sağlanmaya çalışılır. Bu uygulamalar arasında fiyatların daha düşük olması veya ürünlerin kalitesinin daha iyi olmasının talep edilmesi örnek olarak gösterilebilir. Politik boykotlar da ise boykota hedef olan tarafların uyguladıkları bir takım etik olmayan davranışların sona erdirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sınıflandırmanın dışında boykotlar ayrıca birincil, ikincil ve üçüncül olmak üzere de gruplandırılmaktadır. Genellikle uluslar arası boyutlarda görülen bu boykotlardan birincil boykotlarda bir ülke bir diğer ülkeye ait ürünleri boykot etmektedir. İkincil boykotlarda ise boykot edilen ülke ile ticari faaliyetlerde bulunan firmalar boykota maruz kalmaktadır. Üçüncül boykotlar ise ikincil boykotların farklı bir varyasyonudur. Boykotların istenilen hedefe ulaşabilmesi için belirli bir etkinliğe sahip olması gerekmektedir. Tüketici boykotlarının etkinliğinin ölçülmesinde dikkate alınan üç önemli unsur bulunmaktadır. Bunlar ekonomik baskı, imaj baskısı ve politika taahhüdüdür. Bu üç faktör ne kadar güçlü olursa uygulanan boykotun etkinliği de o kadar güçlü olacak ve sonuç olarak boykota katılanlar istedikleri amaçlara ulaşma şansı elde edebileceklerdir. Boykotların başarıya ulaşmasın ve etkinliğinin artması için önemli birkaç nokta bulunmaktadır. Bunlardan ilki boykota katılan insanların sayısıdır. Günümüzde özellikle internet ve sosyal medya kanalları ile insanların herhangi bir faaliyetten haberdar olmaları oldukça kolay ve hızlı bir hale gelmiştir. Çok kısa süre içerisinde çok sayıda insan belirli bir amaç doğrultusunda bir araya gelebilmekte ve kamuoyundan bekledikleri karşılığı alabilmektedirler. Diğer önemli nokta ise boykotun süresidir. Bir boykot ne kadar uzun sürerse etkisi de o kadar yüksek olmaktadır. Üçüncü ve son kriter ise boykota katılanların, faaliyetlerinde ne kadar aktif olarak rol aldıklarıdır. Tüketicilerin istedikleri amaçlara ulaşmasında bu kadar etkili bir araç olmakla beraber, konu ile ilgili yapılan araştırmalar oldukça sınırlı kalmıştır. Yapılan araştırmalar ise sıklıkla tüketicilerin boykotlara katılımını etkileyen unsurların belirlenmesi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Boykotlara katılım tamamen tüketicilerin isteğine bağlı olduğundan ve diledikleri zaman boykota bir son verebildiklerinden boykotların etkinliğinin ölçülmesi kolay olmamaktadır. Hedonizm, hayatta sadece keyif ve zevk almayı amaçlayan ve hazcılık olarak da adlandırılan bir anlayıştır. Materyalizm ise eşyaların veya ürünlerin insanlar için ne kadar önemli olduğunu ifade eden bir kavramdır. Hedonizm ve materyalizm tüketicilerin tercihleri üzerinde önemli etkilere sahip olan kavramlardır. Her insanda hedonizm ve materyalizm eğilimi bulunmaktadır. Ancak önemli olan bu eğilimlerin derecesidir. Kimi tüketicilerde bu eğilim diğerlerinden daha fazla olabilmektedir. Bu tüketicilerin alışkanlıklarından vazgeçmesi veya fedakârlıkta bulunması diğer tüketicilere göre daha zor olmaktadır. Bu durum hedonist ve materyalist tüketicilerin tüketici boykotlarına katılımının önünde önemli bir engel teşkil etmektedir. Bu çalışmada tüketici boykotları hakkında genel olarak bilgi verildikten sonra, tüketici boykotlarına katılım ile hedonizm ve materyalizm arasındaki ilişki ele alınmıştır. Yukarıda belirtilen tanımlardan da anlaşılacağı üzere boykotlara katılım ile hedonizm ve materyalizm arasında negatif bir ilişki bulunması beklenmektedir. Toplam 519 katılımcıdan eldYayın Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin şube-internet bankacılığında karşılaştırılması(2014) Oskaybaş, Kader; Gökmen, Cansu; Dursun, TolgaKüreselleşme ve teknolojik gelişmelerle birlikte işletmelerin sürdürülebilirliklerinde ve birbirleriyle olan rekabetlerinde hizmet, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin önemi artmıştır. Bu nedenle bu araştırma müşteri memnuniyetini, müşteri memnuniyetinde etkili olan hizmet kalitesi faktörlerini (fiziksel unsurlar, heveslilik, güvenlik, güvenilirlik, işlemleri gerçekleştirme, servis çeşitliliği, işlem ücreti bankacılık sektöründe iki farklı kanal olan Şube ve İnternet bankacılığında değerlendirerek karşılaştırma yapmaktadır. İki kanal arasındaki farkların ortaya konularak nedenlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak uygulanan anket internet üzerinden yapılmış ve 429 katılımcıdan elde edilen veriler istatistiksel tekniklerle değerlendirilmiştir.Yayın MAğazaetkisi veatmosferinin içgüdüsel satın almaya hazır giyim sektöründe bir araştırma(2013) Oskaybaş, Kader; Gökmen, Cansu; Dursun, TolgaTüketiciler, satın aldıkları ürünleri sadece ihtiyaç duydukları için değil, ruh hallerini değiştirmek, zaman geçirmek, eğlenmek veya kendini ifade etmek için de satın almaya başlamışlardır. İçgüdüsel satın almanın temelini oluşturan hedonik (haz- cı) tüketimde, tüketicinin ürünle kurduğu bağlar önemlidir. Mağaza atmosferi tüketi- cilerin duygularına hitap ederek, hazcı faydayı sağlamaktadır. Bu nedenle, mağaza atmosferi ile içgüdüsel satın alma arasındaki ilişkinin bilinmesi ve bu ilişkinin doğru olarak değerlendirilmesi önemlidir. Bu çalışmada, mağaza atmosferi unsurlarının tü- keticilerin içgüdüsel satın almanın boyutları üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Veriler, hazır giyim alışverişi yapan tüketicilerden anket yöntemiyle toplanmıştır. Söz konusu tüketicilerin mağaza atmosferi unsurlarının içgüdüsel satın almalarına etkisi çeşitli hipotezler yardımı ile incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Ayrıca, mağaza atmosferinin içgüdüsel davranışın duygusal ve davranışsal boyutları üzerindeki etkisi de incelen- miştir.Yayın Marka deneyimlerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi ve cep telefonu markalarında bir uygulama(Maltepe Üniversitesi, 2015) Oskaybaş, KaderPost modern tüketici ürünleri satın alırken ihtiyacının karşılanmasının yanında hedonik fayda elde etmeyi amaçlamaktadır. Hedonik (hazcı) yaklaşım yaşanılan deneyimler sonucunda alışverişten zevk alma anlamına gelmektedir. Farklı deneyimlerin arayışı tüketicileri ihtiyaçları dışında da farklı ürünleri satın almaya götürmektedir. Tüketici, yeni deneyimler yaşatan alışveriş merkezlerinden bu deneyimleri yaşayabilmek için vakit geçirmeye ve ihtiyacı dışında ürünleri de satın almaya başlamıştır. Bu durum, işletmelerin ürünlerini yaşattıkları deneyimler ile sunmalarını sağlamıştır. Başka bir ifade ile ürünlerin değil marka deneyimlerin pazarlanması söz konusu olmuştur. Çalışmamda, Samsung ve Apple markalı cep telefonlarının marka deneyimlerinin boyutlarının satın almaya etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda 154 tüketiciden veri toplanarak istatistikî analizler yapılmıştır.Yayın Online alışverişte tüketicilerin tercihlerini etkileyen unsurların belirlenmesi(2014) Oskaybaş, Kader; Dursun, Tolga; Yener, Dursun1990 yılları itibari ile bilginin dolaşımı hızının artması, ülkelerin sınırlarının yok olması ve teknolojide yaşanan değişimler çerçevesinde tüketicilerin satın alma biçimleri değişime uğramıştır. Tüketiciler geleneksel satın alma davranışından kendilerine daha çok fayda sağlayan online satın almalara yönlenmişlerdir. Bu durum fiziksel mağazaların sunduğu atmosfer gibi üstünlüklere karşı sanal mağazaların sürdürebilirliklerini devam ettirebilmeleri için online satışları etkileyen etmenleri tespit etmelerini zorunlu hale getirmiştir. Bu çalışmada hazır giyim sektöründe tüketicilerin sanal mağaza tercihlerini belirleyen etmenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Bahsi geçen etmenler hizmet kalitesi, servis kalitesi ve bilgi kalitesi başlıkları altında incelenerek güven ve müşteri bağlılığı arasındaki ilişkiyi tespit etmeye çalışmıştır. Araştırma verileri online anketler aracılığı ile 255 tüketiciden toplanmıştır.