Marka deneyimlerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi ve cep telefonu markalarında bir uygulama
Küçük Resim Yok
Tarih
2015
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Post modern tüketici ürünleri satın alırken ihtiyacının karşılanmasının yanında hedonik fayda elde etmeyi amaçlamaktadır. Hedonik (hazcı) yaklaşım yaşanılan deneyimler sonucunda alışverişten zevk alma anlamına gelmektedir. Farklı deneyimlerin arayışı tüketicileri ihtiyaçları dışında da farklı ürünleri satın almaya götürmektedir. Tüketici, yeni deneyimler yaşatan alışveriş merkezlerinden bu deneyimleri yaşayabilmek için vakit geçirmeye ve ihtiyacı dışında ürünleri de satın almaya başlamıştır. Bu durum, işletmelerin ürünlerini yaşattıkları deneyimler ile sunmalarını sağlamıştır. Başka bir ifade ile ürünlerin değil marka deneyimlerin pazarlanması söz konusu olmuştur. Çalışmamda, Samsung ve Apple markalı cep telefonlarının marka deneyimlerinin boyutlarının satın almaya etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda 154 tüketiciden veri toplanarak istatistikî analizler yapılmıştır.
When buying products, post modern consumer not only meets their needs, but also aims to obtain hedonic benefit. Hedonic (about pleasure) approach means taking pleasure from shopping as a result of experience process. Being in search of a different experience leads consumers to buy different products apart from their needs. Consumers, in order to live this experience, began to spend time and buy products in shopping centers that offer new experiences. This provided that businessoffers their products with experiences. In other words, not the products but the marketing of brand experiences came into question. In my study, it was studied to determine the effect of Samsung and Apple-branded mobile phones' size of brand experiences on buying proces. In this context, statistical analyzes were performed by collecting data from 154 consumers.
When buying products, post modern consumer not only meets their needs, but also aims to obtain hedonic benefit. Hedonic (about pleasure) approach means taking pleasure from shopping as a result of experience process. Being in search of a different experience leads consumers to buy different products apart from their needs. Consumers, in order to live this experience, began to spend time and buy products in shopping centers that offer new experiences. This provided that businessoffers their products with experiences. In other words, not the products but the marketing of brand experiences came into question. In my study, it was studied to determine the effect of Samsung and Apple-branded mobile phones' size of brand experiences on buying proces. In this context, statistical analyzes were performed by collecting data from 154 consumers.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Marka deneyimi, satın alma davranışı, Brand experience, buying behaviour, logit model
Kaynak
Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
6
Künye
Oskaybaş, K. (2015). Marka deneyimlerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi ve cep telefonu markalarında bir uygulama / Products of the brand experience impact on consumer buying behavior and an application in mobile phone brand. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. II(6), s. 131-150.